DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 13. hétfő
F1

„A cápauszony szörnyen ronda, tiltsák be!”

A volt F1-es pilóta Marc Surer nem rejtette véka alá véleményét az idei aerodinamikai mellékhajtásokkal kapcsolatban, szerinte a csapatoknak a sportág érdekeit kellene szem előtt tartaniuk sajátjaik helyett.

Azt már a 2017-es modellek bemutatója előtt tudni lehetett, hogy egy szabálykönyvben talált kiskapunak köszönhetően a cápauszonyok ismét elburjánzanak a mezőnyben, s bár egyedül a Mercedes próbálgatott többféle megoldást, úgy tűnik, minden gárda az alkalmazása mellett döntött. Sőt, ha ez nem lenne elég, többen úgynevezett T-szárnyat is használtak a hátsó szárnyak körüli légáramlatok hasznosabbá tételére, újfent rontva az autók esztétikáján. A csapatok közül a Red Bull a leghangosabb szószólója a cápauszony betiltásának, de az F1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn tetszését sem nyerték el a megoldások.



„Jó lenne megszabadulni ezektől a cápauszonyoktól, és a bajuszalakú szárnyaktól! Talán még van időnk ennek kijavítására, mert szomorú, hogy elvesz valamit az autó élvezeti értékéből. Ha sikerülne, mindenkit ugyanakkora mértékben érintene” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Mint minden szabályváltozás esetén, ezúttal is voltak kiskapuk, most például ott van a népszerűtlen cápauszony az autókon. Úgy vélem, idővel meg kell szabadulnunk tőlük. Az új szabályoknak az is volt a célja, hogy a szem számára vonzóbb autókat lássunk, így érthető, hogy nem szeretnénk rontani az összhatást ilyen elemekkel” – tette hozzá Brawn.

Sokan már Melbourne előtt azonnali változást követeltek, a negatív kritikák miatt pedig hamarosan valóban eltűnhetnek a cápauszonyok az autókról. Egy korábbi F1-es pilóta igencsak helyeselné a döntést. „A Mercedes, és még sokan mások egy újabb szárnyat szereltek a hátsó légterelő elé, de szörnyen csúnyán néz ki, és be kellene tiltani” – nyilatkozta Marc Surer a német Sky Sportnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: