Bár a Honda úgy nyilatkozott a szezon előtti teszteket követően, hogy kicsit aggódnak az erőforrás lóerő-hátránya miatt, de a megbízhatósági gondokat már az Ausztrál Nagydíjra megoldják. A McLaren nyitott a más motorgyártókkal való kapcsolatba lépésre és nem zárta ki a Hondával való szakítást sem.
David Coulthard, aki 1996 és 2004 között versenyzett a McLarennél, nem bízik abban, hogy a helyzet záros határidőn belül jobbra fordulna. „Aggodalomra adhat okot, amit eddig láttunk. Ez az együttműködésük harmadik éve, persze, lehet mondani, hogy a Honda még építkezik, ezek az évek a felzárkózásról szólnak. De ez nem a Formula-„elnézést kérek”, hanem a Formula-1. Ha nem teljesítesz, mehetsz, amerre látsz” – nyilatkozta keményen Coulthard.
„Nagyon káros hatással volt a McLaren csapatszellemére, a szponzorokra és a partnerekre, amit eddig láttunk. Egész biztosan nagy zűrzavar van a vezetőségben most és senki a világon nem szívesen látja ezt, hogy egy ilyen kiváló, nagy múltú csapat ilyen nehézségeket éljen meg” – folytatta a skót ex-pilóta.
„Nem volt világos a kommunikáció a Honda és a McLaren között. Ha a japánok egyértelműen kifejezték volna, hol tartanak a motorfejlesztéssel, miért is tennénk az autónkba az erőforrást addig, ameddig az nem kellőképpen kifejlesztett és versenyképes? Nem engedhetsz meg magadnak egy rossz szezont a Formula-1-ben, pláne nem kettőt, netán hármat – ahogy most a dolgok kinéznek. Hogy mi a következő lépés? A Honda teljesítményére kell összpontosítani. Muszáj célokat felállítani és ezeket a célokat el is érni. Egészen biztos, hogy amit a tavalyi évben felállítottak célokat az idei szezonra, azt nem érték el” – folytatta véleményét Coulthard.
„Állítólag még kisebb a motor teljesítménye, mint tavaly és ez nem védhető. A teljesítmény szinte az egyetlen, ami számít a Formula-1-ben. Ha a Honda nem képes megfelelni ennek a kritériumnak, akkor el kell, hogy váljanak útjaik. Máskülönben tovább folytatódik a csapat leépítése. Jó erőforrás nélkül nincs semmid” – zárta a jövőkép felvázolását a skót.