A jubileumi 25. szezonjuknak felemás érzésekkel vághatnak neki. A pénzügyi gondok ugyanis tavaly megoldódtak, ám az autó fejlesztésével addigra nagy hátrányt szenvedtek és a motor is egy évvel korábbi Ferrari-konstrukció. A csapat éppen a motorral kapcsolatos későbbi hátrányok miatt a szezon első felét szeretné jobban megnyomni és minél több pontot szerezni. A megbízhatósággal nem volt gond a szezon előtti tesztek alatt, így akár már Ausztráliában is ott lehetnek a pontszerzők között. A több, mint 3600 tesztkilométer után úgy érzik, az istálló felkészült az idénynyitóra.
„Nagyon szeretem Melbourne-t, ez egy csodálatos hely. A légkör és a rajongók is fantasztikusak. Élvezem, amikor Ausztráliában vagyunk. Alig várom, hogy végre elkezdődjön a 2017-es évad. Rengeteg adatot gyűjtöttünk Barcelonában a felkészülés során, pozitív érzésekkel érkezem Melbourne-be. Most végre láthatjuk, mennyire álltak össze a dolgok az első versenyhétvégére. Az Albert Parkban épült pálya nagyon bonyolult, részben utcai, részben épített versenypálya. Nagy kihívás lesz megtalálnunk a megfelelő beállítást az új szabályok miatt, de magabiztosan várom a kezdést” – jelentette ki Marcus Ericsson, a Sauber svéd pilótája.
„Az Ausztrál Nagydíj nagyon különleges lesz számomra és a Sauber istálló számára is. Ez a csapaton belüli új szerepem kezdetének helyszíne. Biztos vagyok abban, hogy amikor kialszanak a piros lámpák, az nagyon különleges pillanat lesz. A tesztelés második hetében igen eredményes napokat teljesítettem, teljesen összeszoktam a Sauber C36-ossal és a Ferrari motorral. Intenzív fizikai felkészülésben volt részem a téli szünet alatt, izgatottan várom már Melbourne-t. Felkészültnek érzem magam a nyitófutamra. Ígéretesnek tűnik egyelőre, de ameddig el nem rajtoltunk, nem tudhatjuk biztosan. Teljes bizalmam van a csapatmunkánk iránt” – egészítette ki nagy várakozással csapattársát a csapatnál újnak számító Pascal Wehrlein.
Ericsson és Wehrlein is egyébként 2 lágy, 4 szuperlágy és 7 ultralágy gumiszettet választott az Ausztrál Nagydíj hétvégéjére.