Fernando Alonso bő tíz éve vár arra, hogy ismét világbajnokságot nyerjen, de azóta is eltelt már négy szezon, hogy legutóbbi futamgyőzelmét aratta, 2013-ban, éppen Spanyolországban. A katalán pálya az elmúlt két hét során nem igazán volt kegyes a hispánhoz, hiszen a McLaren napról napra műszaki gondokkal küszködött, s bár úgy hírlik, megtalálták a hibák okát, egyelőre bizonytalan, hogyan tudják kijavítani őket két hét alatt, az Ausztrál Nagydíjig.
A Motorsport elemzése szerint a Mercedes három csapattal együtt 12479 kilométert tett meg Barcelonában, a Renault szintén három alakulattal 8681 kilométerre volt képes, a Ferrari idei erőforrásait használó gyári csapat és a Haas pedig 7778 kilométerig jutott. Ezekhez a számokhoz képest a Honda még akkor is gyötrelmesen kevés időt töltött a pályán, ha csak egy csapatot látnak el termékeikkel: 1978 kilométert, amely majdnem 10500 kilométeres lemaradást jelent a Mercedeshez képest. A megbízhatósági problémák miatt a McLaren mindössze 11 kört tudott egyhuzamban megtenni a pályán, ez pedig tovább tetézi az amúgy is egyre sűrűsödő gondokat Woking és Sakura felett.
Amikor arról kérdezték Alonsót, hogy milyen rövid távú megoldásokat vár a helyzetre, így válaszolt: „Semmit, azon kívül, hogy végzem munkámat, és a kanyarokban olyan gyorsan fogok hajtani, amennyire csak lehet. Ahol gyors megoldásra van szükség, az a motor, hogy nagyobb teljesítményt sajtoljunk ki belőle, feltéve, ha az valóban ott van. Eddig nem sikerült a maximumot kihozni az autóból, aztán ott a megbízhatóság is. 15, 35, 43 kört akarunk megtenni, annyit, amennyit akarunk, és akkor szeretnénk megállni, amikor mi akarjuk. Nem akkor, amikor valamilyen vészjelző szólít fel erre” – tette hozzá a spanyol.