Andy Green, a Force India technikai igazgatója a minap úgy vélekedett, hogy Pirelli termékeinek megnövelt élettartama nem csak a bokszkiállásokat ritkítja meg a versenyek alatt, de a futamok izgalmi faktorára is nagy hatással lesz. Jacques Villeneuve ennél sokkal nagyobb kritikával illette a sportágat a közelmúltban az új szabályok miatt, a tartósabb abroncsok használatával viszont egyetért – a kanadai egy Pirelli által közzétett videóban dicsérte az olaszok gumijait.
„Nagyon örülök neki, amit eddig a teszten láttam, ezek az autók nagy lépést jelentenek előre” – nyilatkozta a sportágból 2006-ban kiebrudalt pilóta. Villeneuve gyakran hívja magát az utolsó „igazi” világbajnoknak, hiszen győzelme után a sportág 1998-ra jelentősen csökkentett az autók szélességén, ráadásul bevezette a rovátkolt gumikat, azt remélve a változtatástól, hogy le tudnak faragni a gépek sebességén. A kanadai többször kritizálta az F1-et azért, mert az autók nem állítják komoly kihívások elé a pilótákat, ráadásul a Pirellikkel is óvatoskodni kell. „A gumik működése nagy problémát jelentett a múltban, hiszen pilóták nem vezethettek eléggé agresszívan, és nem tudtak támadni.”
„Az új abroncsokkal viszont a versenyzők harci kedve visszatérhet a pályán. A tartósság megnövelése azt is jelenti, hogy kevesebb bokszkiállást láthatunk majd. Persze ez nem mindenkihez illeszkedik, de a kevesebb csere egyúttal különféle stratégiákat is lehetővé tesz majd, és a verseny is átláthatóbb lesz. A pilóták ezentúl csúszva is bevehetnek egy kanyart, úgy, hogy gyorsak maradnak” – tette hozzá Villeneuve, aki szerint az új abroncsok a jó pilótáknak fognak kedvezni.”