A brit motorsport.com szakírója, Adam Cooper a csődeljárást levezénylő FRP Advisory által nyilvánosságra hozott dokumentumok alapján áttekintette, hogyan ért véget a csődbe ment kiscsapat története. A háttér megértéséhez mindenekelőtt azt kell hangsúlyozni, hogy valójában nem egy, hanem három vállalatról van szó: a JRS-ről (Just Racing Services), mely az autók fejlesztéséért és üzemeltetéséért felelt, az MGPR-ről (Manor Grand Prix Racing), mely a nevezési díjat birtokolta, és a szerződéseket kötötte a fő beszállítókkal, valamint a mindkettőt birtokló Just Racingről – a teljes tulajdon viszont mindhárom istálló esetében Stephen Fitzpatricknél volt. A három közül a csődeljárás csak a JRS-t érintette.
Fitzpatrick a tavalyi szezon végén már árulta a csoportot, s több mint 50 érdeklődő volt, ám a lelkesedés alábbhagyott a konstruktőri 10. hely elveszítése után – erősítette meg az FRP. Aztán amikor megkezdődött a csődeljárás, már ők diktálták a feltételeket, s minden érdeklődővel közölték, hogy a vásárláshoz 5 millió fontnyi szabad tőkét fel kell mutatni, s pénzügyi tervet kell készíteni arra vonatkozólag, hogy a 2017-es költségvetésből hiányzó 43 millió fontot hogyan teremtik elő. Az FRP külön kiemelte, hogy a tárgyalások rengeteg időt vettek igénybe, de egyetlen érdeklődő sem tudta hitelt érdemlően bemutatni, hogy rendelkezésére állnak a szükséges források.
A dolgozók januári fizetését az MGPR, Fitzpatrick másik cége fizette ki, hogy biztosítsa a csapat túlélésének lehetőségét, a 2017-es autón addig dolgoztak, amíg csak lehetett, s emellett egy vészforgatókönyvet is felállítottak, s megkezdték a 2016-os autó átalakítási tervezését a szabályoknak megfelelően. Január végére azonban egy érdeklődő se maradt, adósság és veszteség viszont annál több, így a történet véget ért.
Az FRP közleménye szerint jelenleg a három cég viszonyait vizsgálja, s azt, hogy a JRS tartozásait össze lehet-e vonni az MGPR-ével – a teljes elmaradás elérheti a 34 millió fontot. Ami viszont biztos, hogy a csődbe ment JRS 7 millióval tartozik az anyacégnek, a Just Racingnek, s további 3 millióval külső hitelezőknek, beszállítóknak. Hogy kiknek? A legismertebb név a listán a Mercedesé, akik felé 238 ezer font hátralékuk van.
A beszállítók tartozásainak rendezése előtt egyébként elvi síkon nincs akadály: a csapat után hátramaradt tőke (1,6 millió) és az elárverezendő ingó és ingatlan vagyonok (2,5 millió) együttesen gond nélkül fedezhetik ezt.