A második barcelonai teszt második napján már délelőtt megdőlt az első kollektív gyakorláson felállított legjobb idő: Valtteri Bottas – ismét ő – déltájban 1:19.310-es kört futott meg, 0,395 másodpercet lefaragva a múlt heti csúcsból. A finn ezt az eredményt szuperlágyon érte el, míg a korábbi köridő ultralágy abroncson született.
A keddi tesztnap leggyorsabbja, Felipe Massa ismét villogott, és a Williamsszel 1:19.420-at teljesített ultralágy gumin – ő volt az egyetlen, aki egy másodpercen belül megközelítette Bottast. Az ebédszünetben Bottas Lewis Hamiltonnak, Massa fiatal csapattársának, Lance Strollnak adta át versenygépét. Összehasonlításként a kanadai újonc 1:20.5-ös időt teljesített szuperlágyon, megelőzve Hamiltont. A Mercedes és Williams nem csupán a leggyorsabb, de a legproduktívabb csapatok is voltak ma: 149, illetve 122 körig jutottak.
Három alkalommal került elő a piros zászló, elsőként Kimi Raikkönen miatt. A Ferrari pilótája délelőtt is bokszban vesztegelt két órán keresztül, balszerencséje azonban nem sokkal 16 óra előtt tetőzött, mikor a padlógázas 3-as kanyarban elveszítette autója irányítását, és megpördült. Az SF70H orrával a gumifalnak ütközött, megsérült az első szárny és az autó bal oldala. Raikkönen így is harmadik helyen végzett az eredménylistán délelőtti idejével, habár ki kell emelni: ez volt első tesztnapja idején, amely során nem ő bizonyult a leggyorsabbnak. Problémás napja véget is ért a balesettel, összesen 53 körig jutott.
Max Verstappen negyedik helye és 101 köre – a legtöbb a nap folyamán egyénileg nézve –, valamint majdnem teljes versenyszimulációja alapján nem gondolnánk, de a Red Bull is problémás napot teljesített. A TAG Heuer erőforrás cseréje miatt az ebédszünetet is beleértve a csapat négy órát veszített el, 20 perccel a leintés előtt pedig a holland váltotta ki a második megszakítást. Alighogy újraindították az edzést, Marcus Ericsson leállása miatt ismét meg kellett szakítani azt, így tovább nem folytatódott a körözés.
Tizennégy pilóta is a tíz autóba ült a nap folyamán: a Mercedes és Williams mellett a Renault és Sauber adott lehetőséget mindkét versenyzőjének. Fernando Alonso egész nap vezette a McLarent, amelynek nagyobb problémája – például egy újabb motorcsere – nem volt, mégsem sikerült 46-nál több kört megtenni, Jolyon Palmert leszámítva a legkevesebbet bármelyik szerdán autóba ülő pilóta közül.
A tesztnap történései részletesebben élő cikkünkben találhatók meg.
A szerdai tesztnap eredménye:
Versenyző |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Körök |
Gumi |
|
1 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:19.310 |
- |
70 |
szuperlágy |
2 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1:19.420 |
0.110 |
63 |
ultralágy |
3 |
Kimi Raikkönen |
Ferrari |
1:20.406 |
1.096 |
53 |
lágy |
4 |
Max Verstappen |
Red Bull/Renault |
1:20.432 |
1.122 |
102 |
lágy |
5 |
Lance Stroll |
Williams/Mercedes |
1:20.579 |
1.269 |
59 |
szuperlágy |
6 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:20.702 |
1.392 |
79 |
lágy |
7 |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:21.213 |
1.903 |
61 |
szuperlágy |
8 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1:21.297 |
1.987 |
100 |
szuperlágy |
9 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1:21.872 |
2.562 |
92 |
lágy |
10 |
Romain Grosjean |
Haas/Ferrari |
1:21.887 |
2.577 |
96 |
ultralágy |
11 |
Pascal Wehrlein |
Sauber/Ferrari |
1:23.000 |
3.690 |
59 |
lágy |
12 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1:23.041 |
3.731 |
46 |
lágy |
13 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1:23.384 |
4.074 |
46 |
lágy |
14 |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:26.462 |
7.152 |
29 |
szuperlágy |