Elődjeikhez képest súlyos másodperceket gyorsultak a 2017-es, új generációs F1-es versenygépek, amelyek eddigi teljesítménye 1:19.310-es kör a barcelonai pályán – ezt Valtteri Bottas érte el a Mercedesszel, 0,395 másodpercet javítva az előző csúcson, melyet szintén ő futott meg a múlt heti első teszt folyamán. Összehasonlításként tudni érdemes, hogy hivatalos versenyhétvége keretein belül 1:19.954-es kört sikerült elérni a spanyol pályán (Rubens Barrichellónak 2009-ben), habár teszten született már Bottasénál erősebb eredmény is, így egyelőre nem beszélhetünk a valaha volt leggyorsabb F1-es autókról.
„A rövidebb etapokra koncentráltunk ma, reggel pedig számos aerotesztet folytattunk az újítások kiértékelésére. Eddig minden a pozitív irányba tart” – mondta a Mercedes sajtóközleményében Bottas, aki szuperlágy abroncson érte el az űridőt. Az ultralágy specifikáció szintén felkerült autójára, de azzal nem javított. A finn nem bízza el magát attól, hogy rendszeresen első helyen látja nevét: „A leggyorsabb körök a teszten nem számítanak. Az fontos, hogy hol állsz, amikor Melbourne-be érkezel.”
„Eredményes fél napot töltöttem az autóban. Terv szerint végeztük el a programunkat, és azt kell mondanom, ma sokkal jobban éreztem magam az autóban a végrehajtott változtatásoknak köszönhetően. Csapatként egyértelműen jó lépéseket teszünk, és egyre kényelmesebben és kényelmesebben érzem magam az autóban, ahányszor csak pályára hajtok” – értékelt Bottas.
Ma is a Mercedes tette meg a legnagyobb távot, 694 kilométert húztak le a katalán aszfaltcsíkon – a finnt az ebédszünetben a hatodik időt futó Lewis Hamilton váltotta. „Jó kis nap volt, kellemes, sima, problémák nélkül” – nyilatkozott a háromszoros világbajnok. „Még mindig sok teendőnk maradt, de összességében véve újabb produktív napot tudhat maga mögött a csapat. Az F1 mindig öröm, az autók mindig csodásak. De ez a kocsi… gyorsabb, és sokkal több kihívás kihozni, ami benne rejlik. Imádom, hogy ezt csinálhatom!”