DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Az ájulás szélére kerülhetnek idén a pilóták?

Az idén életbe lépő szabályoknak köszönhetően jóval nagyobb kihívás lett vezetni az F1-es autókat, van azonban olyan szakértő is, aki szerint ez már veszélyes lehet a versenyzőkre nézve.

Az első barcelonai teszten először tapasztalhatták meg a versenyzők, milyen vezetni az új szabályok szerint épített 2017-es Formula-1-es autókat, s a legtöbben arról számoltak be, hogy az előzetes várakozásoknak megfelelően nagyobb fizikai kihívást jelent terelgetni a nagyobb leszorítóerőt produkáló, így a kanyarokban jóval gyorsabb gépeket – igaz, Fernando Alonso szerint például csökkent a pilóták szerepe.

A versenyzők mindenesetre az eddigieknél jóval nagyobb hangsúlyt fektettek a fizikai felkészülésükre, Paul Hembery azonban úgy érzi, hiába a pilóták földöntúli teljesítménye, előfordulhatnak olyan helyszínek, ahol versenytávon akár az eszméletvesztés veszélye is fennáll:

bottas-mercedes-barcelona-teszt-1-dppi



„Egészen sokkoló, 5G-s erőhatások is felléphetnek a kanyarokban. Néhány okos orvos talán meg tudná mondani, hogy ezzel közel kerülünk-e az ájulás határához, én nem tudom. De amikor a 3-as kanyart figyeltem, az elképesztő volt. Ezt egy átlagos ember nem tudná megcsinálni, ebben biztos vagyok” – nyilatkozta a Pirelli motorsportért felelős részlegének vezetője, akinek szavait az F1i.com szakoldal idézi.

„Olyan ez, mint egy vidámparki játékon: kicsit émelyegsz, amikor eléred az 5G-t. Minden a pályától függ. Például szerintem Silverstone-ban egy 30-40 körös etap meglehetősen kimerítő lesz a pilóták számára. Fizikailag ez óriási kihívást fog jelenteni számukra. Persze nagyszerű sportolók, mindannyian remekül felkészültek. Lenyűgöző teljesítmény, hiszen három másodperccel megyünk gyorsabban, mint korábban: általában ezt három évnyi fejlesztés során szoktuk elérni” – magyarázta Hembery.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: