DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

„Alonso már most gyomorideggel vezet”

A korábbi F1-es spanyol nem számított rá, hogy a McLaren új autója ennyire instabil lesz. A Ferrari és Mercedes teljesítményét viszont igencsak meggyőzőnek tartja.

Nem hozott új kezdetet a 2017-es szezon a McLaren számára: ez első teszten kétszer is meghibásodott a Honda-motor, a csapat által megtett táv a legkevesebbek közé tartozik, és még ultralágyas körrel is csak a kombinált eredménylista 17-18. helyén végzett az istálló. A Fernando Alonsót jól ismerő Pedro de la Rosa, a McLaren egykori tesztpilótája szerint honfitársát már dühíti a teljesítmény hiánya.

„Fernando már most küszködik, gyomorideggel vezet. A McLaren idegesebb, mint amire számítottam. Úgy látom, Fernandónak többet kell ügyeskednie a kormánnyal, mint ami ideális lenne. Az 1-es és 5-ös kanyarokban instabil a kocsi, és jellemző, hogy blokkolnak a kerekei. Senki sem támad úgy, mint Fernando, többször is láttam, hogy a túlkormányzottsággal küzdött. Egyáltalán nem számítottam arra, hogy a McLaren ennyire nyugtalan lesz a szélesebb abroncsokon” – közölte észrevételeit a Marca lappal de la Rosa, aki megfigyelőként jelen volt a barcelonai teszten.



Ami a mezőny többi résztvevőjét illeti, a 104 F1-es futamot részt vett de la Rosa a Ferrarit dicsérte: „Nagyon agilis, kiváló gépnek tűnik. Természetesen nem tudhatjuk, milyen üzemanyagszinttel futottak, de a pályán igazán meggyőzőnek tűntek. Az 1-es és 2-es kanyar kombinációjában azonban a Mercedes emelkedett ki, ott senki sem gyorsabb. Úgy tűnik, az Ezüstnyílnak rengeteg leszorítóereje van, és mintha a gumik is keményebben dolgoznának az autójukon, mint másokén.”

„Tetszenek az új F1-es autók, egyértelműen a jó irányba indultunk el. Már csak a nagy motorzaj hiányzik! Manapság simán elszórakozhatsz a pálya szélén, miközben figyeled őket, ami régen elképzelhetetlen volt. Hiányoznak a V8-as vagy V10-es szívómotorok. Ami az esztétikát illeti, a Mercedes, valamint a Toro Rosso nyerte el a tetszésem, viszont nem értem, hogy ezeket a cápauszonyokat miért engedélyezték újra. Épp a csúnyaságuk miatt tiltották be őket, akkor miért tűntek fel megint?” – összegezte érzéseit a spanyol az új generációs autókról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: