Csütörtökön, az első barcelonai teszt zárónapján nedves pályás abroncsait tesztelte a Pirelli: ebből a célból a kezdés előtt, majd az ebédszünetben is fellocsolták a barcelonai aszfaltcsíkot. A folyamatosan felszáradó pályán így a versenyzők esőgumikkal kezdhették a körözést, majd intermediate abroncsokra és száraz gumikra váltottak. Bár a csapatok nem lelkesedtek túlságosan a különleges tesztért, amit jelez, hogy főleg a bokszban tartózkodtak, amíg vizes volt a pálya – különösen délután –, a Pirelli azért értékes adatokat gyűjtött: be is jelentették, hogy a Kínai Nagydíjig mindkét barázdált keverék működési tartományán módosítanak.
Bár az utolsó két órában Max Verstappen az első helyre ugrott a Red Bull-lal, amit a teszten eddig még nem láthattunk, végül a nap nagy részében vezető Kimi Raikkönené lett a legjobb kör, többszöri javítás után 1:20.872-nél állt meg. A finn két napot vitt a nyitóteszten, a Ferrari és Mercedes fele-fele arányban volt a leggyorsabb négy lehetőségből.
Raikkönent és a második helyen végző Verstappent csaknem egy másodperc választotta el, a hollandot azonban a Renault-t harmadik pozícióhoz juttató Jolyon Palmert mindössze kilenc ezredmásodperc. Biztató a francia márka számára, hogy az első három helyezett lágy abroncson érte el szóban forgó köridejét. Szuperlágyat használt a negyedik Romain Grosjean – 118 körével a nap legszorgosabbja –, ultralágyat az ötödik Antonio Givoninazzi, aki beugróként becsülettel helytállt a Saubernél.
Voltak, akiknek feltűnően gyengén alakult az utolsó tesztnap. A Mercedes az első három napon kiváló megbízhatósággal működött, ám ma bebizonyosodott, hogy a műszaki gondokra ők sem immúnisak: egész délelőttjük, mely során Lewis Hamilton vezetett volna, elúszott egy elektronikai probléma miatt, majd délután is hamarabb fejezték be. A Williamsnek és Felipe Massának azért kellett kihagynia a napot, mert Lance Stroll tegnapi balesete során megsérült az autó karosszériája. Egyetlen kört teljesített csupán a Toro Rosso, amely motort is cserélt a nap folyamán, de 18 óráig nem tudtak visszatérni a pályára. A technikai problémák ellenére piros zászlós megszakításra nem került sor, baleset sem történt.
A 4. tesztnap végeredménye:
Versenyző |
Csapat |
Autó |
Köridő |
Hátrány |
Körök |
Keverék |
|
1. |
Kimi Raikkönen |
Ferrari |
SF70-H |
1:20.872 |
93 |
lágy |
|
2. |
Max Verstappen |
Red Bull |
RB13 |
1:21.769 |
+0.897 |
85 |
lágy |
3. |
Jolyon Palmer |
Renault |
RS17 |
1:21.778 |
+0.906 |
39 |
lágy |
4. |
Romain Grosjean |
Haas F1 |
VF-17 |
1:22.309 |
+1.437 |
118 |
szuperlágy |
5. |
Antonio Giovinazzi |
Sauber |
C36 |
1:22.401 |
+1.529 |
84 |
ultralágy |
6. |
Sergio Perez |
Force India |
VJM10 |
1:22.534 |
+1.662 |
82 |
szuperlágy |
7. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
MCL32 |
1:22.576 |
+1.704 |
67 |
ultralágy |
8. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
W08 |
1:23.443 |
+2.571 |
68 |
lágy |
9. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
RS17 |
1:24.974 |
+4.102 |
51 |
lágy |
10. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso |
STR12 |
|
1 |
|
|
11. |
Felipe Massa |
Williams |
FW40 |
|
0 |
|
|
12. |
Carlos Sainz jr |
Toro Rosso |
STR12 |
|
0 |
|