DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
F1

Raikkönené a vizes-száraz utolsó tesztnap

A Red Bull végre ütőképesnek tűnt, bár így is egy másodpercet kaptak az olaszoktól – a Mercedes makulátlan három napját pedig műszaki hibák követték. Az első teszt végén az esőgumikat is kipróbálták.

Csütörtökön, az első barcelonai teszt zárónapján nedves pályás abroncsait tesztelte a Pirelli: ebből a célból a kezdés előtt, majd az ebédszünetben is fellocsolták a barcelonai aszfaltcsíkot. A folyamatosan felszáradó pályán így a versenyzők esőgumikkal kezdhették a körözést, majd intermediate abroncsokra és száraz gumikra váltottak. Bár a csapatok nem lelkesedtek túlságosan a különleges tesztért, amit jelez, hogy főleg a bokszban tartózkodtak, amíg vizes volt a pálya – különösen délután –, a Pirelli azért értékes adatokat gyűjtött: be is jelentették, hogy a Kínai Nagydíjig mindkét barázdált keverék működési tartományán módosítanak.

Bár az utolsó két órában Max Verstappen az első helyre ugrott a Red Bull-lal, amit a teszten eddig még nem láthattunk, végül a nap nagy részében vezető Kimi Raikkönené lett a legjobb kör, többszöri javítás után 1:20.872-nél állt meg. A finn két napot vitt a nyitóteszten, a Ferrari és Mercedes fele-fele arányban volt a leggyorsabb négy lehetőségből.

Raikkönent és a második helyen végző Verstappent csaknem egy másodperc választotta el, a hollandot azonban a Renault-t harmadik pozícióhoz juttató Jolyon Palmert mindössze kilenc ezredmásodperc. Biztató a francia márka számára, hogy az első három helyezett lágy abroncson érte el szóban forgó köridejét. Szuperlágyat használt a negyedik Romain Grosjean – 118 körével a nap legszorgosabbja –, ultralágyat az ötödik Antonio Givoninazzi, aki beugróként becsülettel helytállt a Saubernél.

Voltak, akiknek feltűnően gyengén alakult az utolsó tesztnap. A Mercedes az első három napon kiváló megbízhatósággal működött, ám ma bebizonyosodott, hogy a műszaki gondokra ők sem immúnisak: egész délelőttjük, mely során Lewis Hamilton vezetett volna, elúszott egy elektronikai probléma miatt, majd délután is hamarabb fejezték be. A Williamsnek és Felipe Massának azért kellett kihagynia a napot, mert Lance Stroll tegnapi balesete során megsérült az autó karosszériája. Egyetlen kört teljesített csupán a Toro Rosso, amely motort is cserélt a nap folyamán, de 18 óráig nem tudtak visszatérni a pályára. A technikai problémák ellenére piros zászlós megszakításra nem került sor, baleset sem történt.

Aki részleteiben kíváncsi a nap eseményeire, végiggörgetheti folyamatosan frissített élő közvetítésünket.

 

A 4. tesztnap végeredménye:

 

Versenyző

Csapat

Autó

Köridő

Hátrány

Körök

Keverék

1.

Kimi Raikkönen

Ferrari

SF70-H

1:20.872

 

93

lágy

2.

Max Verstappen

Red Bull

RB13

1:21.769

+0.897

85

lágy

3.

Jolyon Palmer

Renault

RS17

1:21.778

+0.906

39

lágy

4.

Romain Grosjean

Haas F1

VF-17

1:22.309

+1.437

118

szuperlágy

5.

Antonio Giovinazzi

Sauber

C36

1:22.401

+1.529

84

ultralágy

6.

Sergio Perez

Force India

VJM10

1:22.534

+1.662

82

szuperlágy

7.

Stoffel Vandoorne

McLaren

MCL32

1:22.576

+1.704

67

ultralágy

8.

Valtteri Bottas

Mercedes

W08

1:23.443

+2.571

68

lágy

9.

Nico Hülkenberg

Renault

RS17

1:24.974

+4.102

51

lágy

10.

Danyiil Kvjat

Toro Rosso

STR12

 

 

1

 

11.

Felipe Massa

Williams

FW40

 

 

0

 

12.

Carlos Sainz jr

Toro Rosso

STR12

 

 

0

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: