1:19.705: az első barcelonai tesztelés legjobb körét (amely túlszárnyalta a versenyhétvégén valaha futott legjobb időt a pályán) a Mercedes jegyezte. Ez önmagában baljóslatú hír a szezonra nézve, csakhogy hozzá kell tenni: Valtteri Bottas ultralágy abroncson érte el ezt az időt, miközben a Ferrari csupán két tizeddel volt lassabb a két lépcsővel keményebb lágy gumin.
A Sky Sports azonban még egy tényezőt bevezetett az egyenletbe: értesüléseik szerint ugyanis a W08-as letekert motorral szerepelt a teszten, annak érdekében, hogy elkerülje a műszaki problémákat. Az utolsó napig ez sikerült is – csütörtökön elektromos hiba miatt kellett kihagyni a délelőttöt. A csapat által begyűjtött 2600 tesztkilométer azonban így is a hét legjobbja.
Nem tudni, hogy a Mercedesnek volt-e motorhibája a főhadiszállásukon végzett próbapados tesztek során, mindenesetre a Sky egy csapaton belüli forrásra hivatkozva kiemelte: az F1-es motorgyártók számára az az optimális, ha a meghibásodás a fékpadon, és nem a teszten történik, hiszen a gyár közelsége miatt sokkal egyszerűbben ki lehet szűrni és javítani a problémákat. Ha a Mercedesnek nem sikerült megismernie odahaza a motor határait, az megmagyarázná óvatosságukat.
Ráadásul a hírek szerint a Mercedes a három hét múlva esedékes Ausztrál Nagydíjra már továbbfejlesztett motorral érkezik (mint ismert, a szezon közbeni fejlesztést korlátozó zsetonrendszert eltörölték) – vajon mire lesz elég ellenük a Ferrari biztató indulása?