DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Rajongói „élményrobbanást” tervez az F1 marketingfőnöke

A sportág apraja-nagyja először Barcelonában találkozhatott Sean Bratchesszel, az F1 marketingért felelős ügyvezető igazgatójával, aki hatalmas élményeket ígér a rajongóknak.

Amikor a Liberty Media januárban kinevezte az F1 új menedzsmentjét, a három vezető közül ketten többé-kevésbé ismertek voltak a száguldó cirkuszban. Az új vezérigazgató Chase Carey már szeptemberben a sportág élére állt, Ross Brawn karrierje és szakértelme évtizedek óta köztudott, a marketingfőnök Sean Bratches neve azonban keveseknek hangzott ismerősen. Az amerikai természetesen kilátogatott a Forma-1 első előszezoni gyakorlására, Barcelonába, ahol elmesélte, valóságos forradalmat akar a sportágban, természetesen ami a rajongók szerepét illeti.



„Ha visszabontjuk a dolgokat, mindennek az alapját a rajongók jelentik” – idézte a Motorsport.com Bratchest. „Ők a sportág motorjai, hiszen ha jól végezzük a munkánkat, akkor a régi és az új drukkerek is elégedettek lesznek. Ebben segítségünkre lehet egy szponzor, a kereskedelmi jogok tulajdonosa, a csapatok, és a pilóták is. Ez a legfontosabb azt illetően, hogy hogyan tekintünk az üzletre. Húsz nagy volumenű eseményt rendezünk egy év során, húsz különböző országban, ezért óriási lehetőségünk van arra, hogy valósággal felrobbantsuk a rajongói élményt, természetesen pozitív értelemben.”

Bratches arról nem akart információkkal szolgálni, hogy pontosan milyen módon tervezik ez elérni, azt azonban elmondta, hogy a csapatok és a pilóták közösségi média-csatornái kulcsfontosságúak lesznek az F1 népszerűsítésében. „A versenyzőkben látom az egyik legfontosabb fegyverünket a kommunikáció, a sikerek ünneplése, valamint a viták kiterjesztése terén, mi pedig segíteni tudunk nekik ebben. Vegyük például Lewis Hamiltont, aki nagyon szoros kapcsolatban van a rajongóival, jelenléte pedig túlmutat a sporton, egészen a celebek világáig. A közösségi média szempontjából nem adunk neki eszközöket, hogy egyenlővé váljon a világhírű rocksztárokkal, csak segítünk neki. Nemrég együtt ebédeltünk, és 100%-ig egyetértettünk a témában, hogy együtt kell dolgoznunk a későbbiekben.”

Az amerikai úgy véli, hogy a Forma-1 az elmúlt tíz évben lemaradt a közösségi médiában zajló versenyben, de eltökélt célja, hogy mihamarabb változtasson a helyzeten. „Új termékeket szeretnénk alkotni, első osztályú felhasználói felületekkel és tartalmakkal. A Forma-1 lenyűgöző termékekkel rendelkezik, és izgatottak vagyunk emiatt. Csak a megfelelő stratégiára van szükségünk ahhoz, hogy ezt ki tudjuk használni.” A menedzsment több új, kommunikációért és marketingért felelős pozíciót alkotott Bernie Ecclestone távozása után, nemrég Norman Howell lett a Formula One Management kommunikációs igazgatója. A Liberty Media egyik első lépése a rajongóbarátabb irányba az volt, hogy a csapatok és a pilóták is szabadon készíthetnek rövid videókat a bokszutcában, melyre eddig szigorú tiltás vonatkozott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: