Az alaphelyzet a szerdai tesztnapon sem változott, azaz továbbra is a Mercedes és a Ferrari autója nyújtja a legösszeszedettebb teljesítményt a nyúlfarknyi előszezoni gyakorlás során, amelynek holnap már féltávjához érkezünk.
A Mercedes ezúttal is elosztotta a délelőtti és délutáni programot két pilótája között, ám most hasonlóan tett rajtuk kívül a Toro Rosso és a Renault is - a taktika mögött a csütörtökre tervezett vizes pályás teszt állhat, ahol több istálló is majd mindkét versenyzőjének tervez lehetőséget adni, így a mai osztott programokkal a pályán töltött időt próbálják egyenlően elosztani.
A nap leggyorsabb körét ezúttal Valtteri Bottas jegyezte, aki a délelőtti szakaszban futott egy 1:19,705-öt, amivel meg is döntötte volna a 2007 óta létező vonalvezetés körrekordját, ha ezt egy versenyhétvége keretén éri el. Ez a legjobb idő Rubens Barrichello nevéhez fűződik, aki a 2009-es időmérő Q2-jében futott 1:19,954-et, amely időt a mai nap későbbi szakaszában két ezreddel még Sebastian Vettelnek is sikerült fölülmúlnia.
Érdemes megjegyezni, hogy legjobb idejét Bottas a leggyorsabb, ultralágy gumikeverékek használatával, míg Vettel a lágyakkal érte el. A Mercedest délután vezető Lewis Hamilton ma nem szólt bele a legjobb idők sorsába, hiszen ezúttal rá jutott a versenyszimulációs program, így négy óra alatt 95 kört tett bele a W08-asba, amely a nap során összesen 170 alkalommal ment körbe.
Bár négy pilóta is okozott piros zászlós leállást, a figyelem egyértelműen a Williams újoncára, Lance Strollra irányult. Palmer délelőtti és Sainz délutáni kicsúszása, valamint Vettel napvégi leállása a célegyenesben csak kisebb fennakadásoknak tűntek, ellenben Stroll egyik bokszból kivezető köre után veszítette el irányítását az autója felett és csapódott a falnak - ráadásul a kanadainak 13 óra tájékán, a délelőtti szakasz leintésekor is volt egy hibája. A Williams a délutáni balesetet követően már nem tudott visszatérni a pályára, de pilótájukkal így is 100 kör közelébe jutottak, így a megtett kilométerek miatt nem kell, hogy fájjon a szívük.
Annál inkább problémás napja volt a Red Bullnak, mert Daniel Ricciardo hiába zárt a harmadik legjobb idővel, az ebédszünet után már alig láthattuk az energiaitalosok autóját. A csapat körbe is zárta a kémkedő szemek elől a garázsát, ahol egy kipufogóhibát próbáltak orvosolni.
A nap negyedik és ötödik ideje a feladatokat megosztó két Renault-pilótáé, Palmeré és Hülkenbergé lett, akik viszont együttesen is csak 93 körig jutottak. Nem volt túl termékemény a 63 kört számláló Toro Rosso sem, a McLarentől viszont a nem túl jól sikerült nyitány után még pozitívan is értékelhető Alonso mai 72 köre.
Csütörtökön véget is érnek a tesztek erre a hétre, méghozzá igencsak különleges módon. A korábbi megegyezés értelmében - ha nem lesz eső - mesterségesen locsolni fogják a pályát egész nap, hogy a csapatok a Pirelli eső- és intermediate abroncsait is kipróbálhassák.
A szerdai tesztnap végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:19.705 | 75 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:19.952 | +0.247 | 139 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:21.153 | +1.448 | 70 |
4. | Jolyon Palmer | Renault | 1:21.396 | +1.691 | 51 |
5. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:21.791 | +2.086 | 42 |
6. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:21.824 | +2.119 | 126 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:22.090 | +2.385 | 95 |
8. | Romain Grosjean | Haas | 1:22.118 | +2.413 | 56 |
9. | Lance Stroll | Williams | 1:22.351 | +2.646 | 98 |
10. | Fernando Alonso | McLaren | 1:22.598 | +2.893 | 72 |
11. | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:23.540 | +3.835 | 32 |
12. | Alfonso Celis Jr. | Force India | 1:23.568 | +3.863 | 71 |
13. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso | 1:23.952 | +4.247 | 31 |
A tesztnapról készült szöveges közvetítésünket itt visszanézhetitek