Ha van élesebb ellentét az F1-ben, akkor a Mercedes és a Honda motorjait illetően csak erről lehet beszélni. A csillagos erőforrások ugyanis dominánsnak bizonyultak a hibrid érában, nyolc futamon kívül minden hétvégén győzedelmeskedve, a McLaren partnere viszont nagyon nehezen tudta felvenni a fonalat, és még második évükben is rengeteg műszaki hibával találták szembe magukat. Annak ellenére, hogy a japánok F1-es projektjét irányító Yusuke Hasegawa elmonda, radikálisan megváltoztatott koncepciójuktól előrelépést várnak, Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója gyorsan lehűtötte a Honda kedélyeit, mondván, ők képesek a győzelemre, motorszállítójuk azonban még nem.
Andy Cowell, a Mercedes a brixworth-i boszorkánykonyhában előállított erőforrásokért felelős szakembere szerint a motorerő ugyanolyan fontos lesz, mint eddig, de várja azt is, hogy riválisai milyen előrelépéseket tettek a holtszezon során. „Ha hosszabb ideig autózol teljes gázon, a motor fontossága természetesen megnő” – nyilatkozta a mérnök az Auto Motor und Sportnak. „De ez már az újgenerációs erőforrások negyedik éve lesz, és mindenki sokat tanult róluk. Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy más gyártók milyen munkát végeztek – különösen a Hondát illetően.”
„Ők most a harmadik évüket tapossák, megszilárdították a fejlesztési részlegüket, és rengeteg tudást sikerült felhalmozniuk. Szerintem itt az idő arra, hogy egy nagy és bátor lépést tegyenek a helyes irányba” – tette hozzá Cowell, aki elmondta azt is, hogy nem csak a Honda, és a Renault fejleszt intenzíven új erőforrásán, de Brixworth-ben is zajlanak az események. „Elég agresszívnek tűnik, amit csinálunk, nem dőlünk hátra kényelmesen, és nem apró lépésekben haladunk előre. Az előző évekkel összehasonlítva figyelemre méltó változások zajlanak nálunk is.”