A Forma-1-ben állandóan kulcstéma a versenyzők súlya és magassága, hiszen minden egyes gramm és centiméter számít, ha a csapatok maximumot szeretnék kisajtolni autóik teljesítményéből. Alexander Wurznak a maga 186 centijével igencsak nehéz volt a dolga, de mégis ülést kapott az F1-ben: néhány beugrás, három benettonos, valamint egy williamses éve alatt nem igazán tette le névjegyét a sportágban, de biztos kezű fejlesztőpilótának számított, ma pedig ő tölti be az F1-es pilóták szervezete, a GPDA elnöki posztját.
„Már a motorsportban töltött első napomtól kezdve meggyűlt a bajom a magasságommal” – nyilatkozta az osztrák a Motorsport Magazine-nak. „Nagyon nehéz voltam a gokartozáshoz és a Forma-1-hez is, de mindig azt mondtam magamnak: ’Itt vagyok, meg kell próbálni.’ Sokan úgy vélekedtek, hogy nem fog sikerülni, és hogy senki sem fog nekem karosszériát építeni. Ez nagyon rosszul esett.”
A korábbi BMX-bajnok osztrák sok évnyi McLaren-tesztelés után, 2005-ben újfent problémákba ütközött magassága miatt. Amikor Juan Pablo Montoya nem indulhatott krosszmotor- teniszsérülés miatt, a wokingiak nem tudták megfelelően átalakítani számára az MP4-20-ast, így Pedro de la Rosa vezethette az autót – a langaléta pilóta pedig csak Imolában kaphatta kezei közé versenykörülmények között az autót.
Wurz azonban elmondta, hogy év végén történt egy azóta keveset emlegetett esemény, mely alapján Robert Kubica karrierje is másképp alakulhatott volna. „A BMW Saubernél még üléspróbát is végeztem” – mondta az osztrák. „Éjfél körül, nagyon későn érkeztem meg a gyárba, de nem fértem be az autóba, ők pedig nem tudták gyorsan módosítani a karosszériát.” Ennek köszönhetően a hinwiliek a WSR 2005-ös bajnokát, Kubicát igazolták le csapatukba, aki 2006 nagy részét tesztpilótaként teljesítette az alakulatnál, a Magyar Nagydíjtól azonban Jacques Villeneuve helyén már versenyezhetett is.
„Beszéltem neki a problémáimról, mert csak kicsivel alacsonyabb nálam” – mondta Wurz a 184 centis lengyelről. „Robert nagyszerű karriert futott be a BMW-nél, én pedig közvetve segítettem neki ebben.” Az osztrák a BMW helyett a Williamshez került, ahol egy év tesztelés után 2007-ben versenylehetőséget kapott, a Kanadai Nagydíjon – a sors iróniájaként éppen Kubica hatalmas bukása után – pedig dobogóra is állhatott.