DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

Mennyire borulnak fel idén az erőviszonyok?

A 2017-es F1-es évad egyik legnagyobb kérdése, hogy az idén bevezetésre kerülő szabályoknak köszönhetően változik a csapatok erősorrendje – a Williams szakembere felemás véleményen van.

Aligha akad olyan Formula-1-es rajongó, aki ne tudná, hogy idén a korábbinál agresszívebb megjelenésű autókat láthatunk majd a rajtrácson, köszönhetően többek között a Pirelli szélesebb abroncsainak és a megváltozott aerodinamikai szabályoknak. Abban viszont már nincs egyetértés, hogy jó-e ez az irány: többen úgy vélik, épp az ellenkező hatást fogják kiváltani, mint amit szeretnének, s továbbra sem lesznek izgalmasak vagy szorosak a futamok.

A másik nagy kérdés, hogy vajon az erősorrendet befolyásolják-e a módosítások, Rob Smedley szerint azonban legfeljebb részben fog csak ez bekövetkezni: „Remélem, hogy kicsit megkavarodnak az erőviszonyok, de nem hiszem, hogy teljesen át fog alakulni a sorrend. Az F1-ben még soha senki nem nyert világbajnokságot jelentős anyagi háttér nélkül. A pénz igenis számít, legalább a mostani érában” – nyilatkozta a Williams szakembere az Autosportnak.

mercedes-redbull-ferrari-2016-dppi



„De ez nem azt jelenti, hogy az egyes csoportok – az élmezőny, a középmezőny vagy a mezőny hátulja – ne kavarodhatnának meg egy kicsit, vagy épp ne küzdhetnének többen az elején. Nagyon fontos, hogy minél többen legyenek az élmezőnyben, s úgy vágjunk neki egy hétvégének, hogy nem teljesen tudjuk, ki fogja nyerni a futamot – a rajongókat is ez lelkesíti. Ha azzal a tudattal kezdünk neki egy nagydíjnak, hogy négyen-öten is nyerhetnek, az igazán izgalmas, és remélem, pontosan ezt fogják eredményezni a szabályváltozások” – fogalmazott Smedley.

A grove-i gárda teljesítményért felelős mérnöke még egy fontos szempontra felhívta a figyelmet: miután a 2017-es autók mindenki számára teljesen új koncepciót jelentenek, arra lehet számítani, hogy a szezon közben minden istálló jelentősen előrelép majd, hiszen nagyobb lesz a fejlesztési potenciál. Márpedig Smedley szerint ez azt eredményezheti, hogy nem feltétlenül ugyanaz a csapat lesz a leggyorsabb Melbourne-ben, mint az évadzáró Abu Dhabi Nagydíjon – ha valóban év közben változik a sorrend, az is a szabályokat dicséri majd.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: