DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat
F1

Nem a Ferrari miatt szenvedett a Toro Rosso

Kézenfekvő lenne a motorszállítót hibáztatni, mely csak egyéves erőforrást adott a Toro Rossónak 2016-ban. A csapatfőnök azonban egyetlen rossz szóval sem illeti a Ferrarit, hiába intenek búcsút a rövid partnerségnek.

A Red Bull testvércsapata, a Toro Rosso lefelé ívelő idényt teljesített tavaly: míg a szezon elején majdnem minden versenyen pontszerzők voltak (sokszor mindkettő autóval), addig az idény második felében csak elszórtan sikerült a legjobb tíz közé kerülniük, ráadásul voltak nagydíjak, melyeken Carlos Sainz és Danyiil Kvjat közelébe sem került a bajnoki egységet érő helyeknek. Ezt a többség a Toro Rosso motorjával hozta kapcsolatba: mivel egyéves Ferrari-erőforrást használtak, mely semmilyen fejlesztés nem kapott, egyre nőtt a szakadék a friss, folyamatosan újított motort használó autókhoz képest.

A gyenge második félidő oka azonban nem ebben keresendő. Franz Tost csapatfőnök arra célzott, ők maguk tértek tévútra, mivel az aerodinamika fejlesztésével igyekeztek ellensúlyozni – a Német Nagydíjon egy jelentős csomagot mutattak be – a hiányzó motorerőt, ami kockázatvállalást jelentett.



„Sokat kockáztattunk, mert muszáj volt, ezért álltunk elő egy teljesen új aerocsomaggal. Akkor nagyon jó autóval rendelkeztünk aerodinamikailag, az új csomagnak hála pedig több leszorítóerőre tettünk szert, és még tovább javultunk. De mint ismert, ha több a leszorítóerő, akkor néha a légellenállás is megnő” – magyarázta a Toro Rosso első embere az Autosportnak, aki szerint lehetetlen helyzetben voltak: „A többiek fejlődhettek az erőforrással és minden más területen, nekünk pedig egyszerűen nem maradt esélyünk, hogy tartósan közel maradjunk hozzájuk. Nem zárkózhattunk fel többé, nem fejleszthettük a karosszériát olyan szintre, hogy versenyre kelhessünk a többi csapattal, melyeknek a motorja is újult.”

Bár a Toro Rosso jövőre visszatér a Renault-hoz, így nincs kényszerítő erő, amely miatt lakatot kellene tenni a szájára, Franz Tost nem okolta a Ferrarit, sőt az osztrák kifejezetten védelmébe vette a gyártót: „Ennek közvetlenül semmi köze nem volt a Ferrari-erőforráshoz, mivel az nem veszített a teljesítményéből. A motor teljesítménye végig, egész szezonban azonos volt. A Ferrari fantasztikus munkát végzett.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: