Most már harmadik éve próbálja behozni lemaradását a Honda, hiszen amíg a többiek már 2014-ben hibrid erőforrásokkal versenyeztek és jóval korábban elkezdték fejleszteni, addig a japánok nagyon későn döntöttek a visszatérés mellett és csak 2015-ban mutatkoztak be a McLarennel. 2016-ban már javultak és idén további komoly előrelépésben bíznak, azt azonban hangsúlyozták, hogy a zsetonrendszer eltörlése nem tesz velük rögtön csodát.
"Nem csak a zsetonrendszer jelentett korlátot a fejlesztésben. Az időkorlát a legnagyobb gát, de limitálják a javulást a technológiai és anyagi lehetőségek is, természetesen. A zsetonok csak egy részét képezik a problémának, tavaly például fel sem tudtuk használni mindet, egyet meghagytunk" - nyilatkozta a Racernek Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének vezetője.
"Nyilánvalóan meg kellett gondolnunk, hogy a zsetonok közül hányat költünk és mire, de összességében nem volt el túl nagy megkötés. Ha eldöntöttük, hogy elindulunk egy bizonyos irányba, a legtöbb dolgot meg tudtuk csinálni. Ráadásul ha szezon közben nem is lehet mindent fejleszteni, télen teljesen át lehet alakítani, amit szeretnénk" - magyarázta Hasegawa.
Az idei Honda-erőforrásról biztatóan nyilatkozott Fernando Alonso, aki szerint az erővel nem lesz gond, inkább az aerodinamika kérdőjeles a McLarennél.