DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Egy ötlet, amelynek Vettel nagyon nem fog örülni

Ross Brawn, az F1 sportszakmáért felelős ügyvezető igazgatója olyan változást szeretne kieszközölni a sportágban, amely leginkább a Ferrari négyszeres bajnokát érintené legérzékenyebben.

Ross Brawn sokak szívét megdobogtathatta azzal a nyilatkozatával, amikor elmondta, hogy legszívesebben megszabadulna a DRS-től, de van egy másik, a motorsportban általánosan és évek óta használt eszköz, amelyet főleg az F1-ben negatív visszhangok kísértek az F1-ben. A Sebastian Vettel emlékezetes rádióüzenetei által hírhedté vált kék zászlóról van szó, amely Brawn szerint több bonyodalmat okoz, mint amennyi haszna van. „Korábban nem voltak kék zászlók az F1-ben. Ken Tyrrell például híres volt arról, hogy azt mondta pilótáinak, hogy akkor sem engedjék el amögöttük jövőket, ha azok éppen lekörözni készülnek őket!” – elevenítette fel a múlt eseményeit Brawn az ESPN-nek.



„Az ösztönöm azt súgja, hogy meg kell szabadulni a kék zászlóktól, hiszen a hiányuk újabb kihívás elé állítaná a pilótákat. A mai modern pilótáktól, ha az élen haladnak, mást sem hallani, csak hogy ’adjatok már neki kék zászlót, adjatok már neki kék zászlót!’ Azt akarják, hogy szabad utat kapjanak, és mentálisan is erre vannak felkészülve. Sok-sok évvel ezelőtt azonban a pilóták tudták, hogy nem lesz egyszerű a dolguk, ezért előzniük kellett, bárki haladt előttük. Ez némi bizonytalanságot is hoz a versenybe, bár sokan azt mondják, ez így nem tiszta, mert az élen haladókat el kell engedni. Ezzel viszont úgy gondolom, hogy a versenyzés túlszabályozását kockáztatjuk.”

„Az egész vita a büntetésekről szól, bár látom, hogy az FIA engedett ezen a téren – ha csak nem égbekiáltó a szabálytalanság, akkor nem fognak büntetéseket osztani a versenyen. Szerintem ez egy lépés a helyes irányba. Ha valaki nagyon agresszív, és elveszíti az irányítást, akkor természetes, hogy reagálni kell rá, de hagyjuk, hogy legyen némi vita, hiszen ez a versenyzés. Példának okáért, Verstappen friss fuvallat az F1-ben. Előfordult, hogy agresszivitásával néhány embernél kihúzta a gyufát, de ez a versenyzés lényege, ezt akarjuk látni. Nem hinném, hogy csinált volna hatalmas baklövést, arra van szükségünk, hogy kissé rugalmasabbak legyünk ezen a téren.”

Brawn kitért a műszaki hibák miatti büntetésekre is, melyekkel szintén nem ért egyet. „Nem tudok rá konkrét megoldást, de nem helyes, hogy elromlik a motorod, és öt hellyel hátrébb kényszerülsz. Voltak olyan nevetséges helyzetek, hogy valakit hetven hellyel soroltak hátrébb a rajtrácson, ez pedig egyáltalán nem jó a sportágra nézve. Tudom, hogy hogyan jutottunk idáig, és azt is, hogy miért, de fontos, hogy más megoldást találjunk a problémára.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: