A Lamborghini a kilencvenes évek elején több Forma-1-es csapatnak is szállított motorokat (közöttük a Méltán elfeledve-sorozatunkban megénekelt Modena alakulatának), sőt 1993-ban még Ayrton Senna is tesztelt egy ilyen erőforrással ellátott McLarent, Ron Dennis azonban a Peugeot-val szerződött le, a brazil pedig elhagyta a gárdát a Williams kedvéért. A sportautózás terén folyamatosan jelen lévő Lamborghinivel kapcsolatban időről időre felmerül az újbóli Forma-1-es szerepvállalás kérdése. Az olaszokat 2016 márciusától az a Stefano Domenicali irányítja, aki korábban csapatfőnökként konstruktőri bajnoki címet szerzett a Ferrarival, ám az egyéni titulus hiábavaló üldözése 2014-es menesztéséhez vezetett.
Domenicali tavaly augusztusban elmondta, hogy a Lamborghini teljes mértékben elégedett a motorsport-programjával, és nem szeretnék kiterjeszteni azt. A Volkswagen-csoport (amely az Audi révén birtokolja a Lamborghinit) 2015-ben, az emlékezetes emissziós botrány kapcsán letett arról, hogy belátható időn belül csatlakozzanak az F1-hez, akár saját, akár valamelyik leányvállalatukkal, Domenicali most viszont egyértelmű jeleket adott arra, hogy a közeljövőben akár a Red Bull mellett egy újabb bikás, de az autózáshoz annál közelebb álló márka léphet át az F1 kapuján.
„Szívem egy nagyon érzékeny részét érintették meg” – idézték az olaszt spanyol lapok, amikor felvetették neki a Forma-1-es szerepvállalás lehetőségét. „Őszinte akarok lenni: manapság más projektjeink vannak, és ezekre kell koncentrálnunk. De hogy mit hoz a holnap? A motorsport mindig a Lamborghini történetének része lesz, így ha megváltoznak a körülmények, akkor miért ne?” Persze felvetették az olasznak, hogy mire gondol pontosan, amikor a változást említi, ő pedig így válaszolt: „Ahhoz, hogy ne csak szerepeljünk, hanem versenyképesek is legyünk, az anyagi feltételek messze állnak attól, amit mi szeretnénk. Ha ezeken a területeken változás történik, úgy vélem, megéri, hogy elgondolkozzunk rajta.”