DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Megmenekülhet a silverstone-i Brit Nagydíj?

Damon Hill imái meghallgatásra találtak: a Silverstone-t tulajdonló BRDC korábbi elnöke úgy vélekedett, hogy a brit kormánynak kellene segítenie a futamon, hírek szerint pedig meg is kezdődött a tárgyalás.

A Brit Nagydíj jövője nemrég komoly veszélybe került, amikor a Brit Autóversenyzők Szövetsége 2019 után ki szeretett volna hátrálni a Bernie Ecclestone-nal kötött, eredetileg 2026-ig szóló szerződéséből. A BRDC anyagi források hiányában mondott volna le a versenyről, a szervezet korábbi elnöke, Damon Hill pedig nemtetszését fejezte ki amiatt, hogy a brit kormány nem száll be a támogatók közé, ahogyan azt számtalan országban teszik. Az Autosport International Show-n nyilatkozó Derek Warwick jelenlegi elnök azonban úgy vélekedett, hogy folyamatban vannak a tárgyalások Silverstone jövőjének biztosításáról.



„Karácsony előtt tájékoztattuk a tagjainkat Silverstone helyzetéről” – mondta a korábbi F1-es pilóta. „Ebből az jött le, hogy a szerződésben szereplő záradék életbe léphet 2019 után – de nem kell aggódni, addig biztosan lesz futamunk. Az volt az érzésem, ’Nem veszíthetjük el a Brit Nagydíjat, és nem csinálhatjuk Silverstone nélkül.’ Ennek érdekében kompromisszumokat fogunk kötni Bernie-vel, vagy a leendő új tulajdonosokkal a Libertynél. Több megbeszélésünk is volt a céggel, és Chase Carey-vel, aki megérti a dilemmánkat. Persze mi is megértjük őt, hiszen pénzt kell szereznie az üzletből, ez a dolga. Már látjuk a fényt az alagút végén, lesz futamunk 2019 után is. Beszélnünk kell a kormánnyal, hogy tőlük számíthatunk-e segítségre. Még Bernie is felhívott minket, hogy jöjjünk össze egy találkozóra, és beszéljünk róla.”

Ennek ellenére Warwick úgy vélekedik, hogy a leendő új tulajdonosokkal is folytatni kell a tárgyalásokat, miután a Jaguarral nem sikerült nyélbe ütni az üzletet. „Jelenleg pozitívan állnak a dolgok, rengeteg nagy esemény történik Silverstone-ban, úgy mint a ralikrossz-vb, a MotoGP, a WEC, a Brit Superbike, valamint a klasszikus versenyek. Persze némi összeg még hiányzik, hiszen szeretnénk újraaszfaltozni a pályát és hasonló. A második Jaguar Land Rover-üzlet elmulasztása kicsit rosszul esett, mert azt hittem, Silverstone passzol a céghez. De tovább kell lépnünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: