DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ecclestone: A Ferrari a Schumacher előtti szinten tart

Bernie Ecclestone kritikusan beszél a Ferrari jelenlegi állapotáról: de kizárólag a csapatot ostorozza, szerinte ugyanis Sebastian Vettel cseppet sem felelős azért, hogy az F1-es sikerek elmaradnak.

Idén már tíz éve, hogy a Ferrari utolsó világbajnoki címét szerezte: azóta többször előfordult, hogy úgy tűnt, már csak egy lépés választja el őket a sikertől – például ilyen biztató év volt a 2015-ös is –, utána azonban minden alkalommal visszaesés történt, és kezdődhetett minden elölről. Ez történt 2016-ban is, a Ferrari győzelem nélküli idényében, melynek második felében a dobogó is ritkaságszámba ment, dacára a nagy ígéreteknek. Bernie Ecclestone, az F1 menedzsmentjének vezetője szerint az istálló most azon a szinten tart, mint Michael Schumacher csapathoz való érkezése előtt:

„A Ferrari abba a korszakába esett vissza, amely Schumacher és Todt előtt volt” – mondta a 86 éves Ecclestone a német Sport Bildnek, a 90-es évek első felére célozva, mikor szezonokon át alig néhány győzelmet gyűjtött az istálló, a bajnoki harcra pedig esélyük sem volt.



Szintén kiemelte, hogy nem szabad Sebastian Vettelt hibáztatni az eredménytelenségért, a négyszeres világbajnok ugyanis mindent megtesz azért, hogy csúcsra vigye a csapatot: „Biztos vagyok benne, hogy Sebastian minden követ megmozgat a sikerességért. A kérdés az, hogy mennyire akarják hagyni ezt tenni. Sebastian küldetése a Ferrari. Amennyire én ismerem, mindenekelőtt teljesíteni akarja ezt a küldetést.”

„Nem az ő hibája, hogy nem győz. Ez az autó és csapat miatt van” – emelte ki Ecclestone, hogy Vettel hiába töri magát, egyedül nem elég a sikerhez. Egy konkrét problémát is megjelölt, a Ferrari túlzott hazafiságát. „Most túl sok olasz dolgozik a csapatnál. Semmi problémám nincs Olaszországgal, de a szilárd szabályok követése nincs benne a DNS-ükben. A Ferrarinak vérfrissítésre van szüksége.”

Ugyancsak a Sport Bildnek beszélt arról, milyen radikális szabályváltozásokat eszközölne a Formula-1-ben, ha rajta múlna: mielőbb új motorszabályt vezetne be, egy hosszabb helyett pedig két rövidebb futamot tartana a versenyhétvégén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: