DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Itt a recept a Mercedes-uralom megdöntésére

Az F1 az elmúlt három szezon során Mercedes-fölény alatt nyűglődött, Bernie Ecclestone-nak azonban megvan az ötlete arra, hogyan lehetne jobbá varázsolni a sportágat.

Bár a Mercedes fejlődésének jelei már 2013-ban is megmutatkoztak, amikor Nico Rosberg két, Lewis Hamilton pedig egy győzelmet szerzett, igazán 2014-re váltak ütőképessé, a bivalyerős és megbízható V6-os turbómotorjuknak köszönhetően. A hibrid érában aztán nem is találtak legyőzőre, és nem hogy a világbajnokságért, még a futamgyőzelmekért is csak nagy ritkán folyt úgy harc, hogy ne a két Mercedes-pilóta neve álljon a legnagyobb esélyesek listáján. A szakértők és a rajongók többsége a Mercedes uralmának megdöntését várják a jövőre érkező, vadonatúj aerodinamikai szabályoktól, ám motorfronton minden marad a régiben (sőt, még a zsetonrendszer eltörlése is nekik kedvezhet), ezért többek között Christian Horner is úgy látja, hogy ne várjunk csodát, hiszen jövőre is a csillagosok lesznek az a csapat, amelyet le kell győzni.



Bernie Ecclestone szerint egyszerű a recept a változásra: „A Red Bull azt hiszi, hogy jobb aerodinamikával le tudja győzni a Mercedes” – mondta a 86 éves üzletember a Sport Bildnek. „Én viszont nem vagyok ilyen biztos ebben. A Mercedes előnye motorok terén még mindig hatalmas, ezért amilyen hamar csak lehet, új motorszabályt kell bevezetnünk. Nem számít milyen lesz, csak meg kell szabadulnunk a hibridektől. Jean Todt úgy véli, hogy ezek a korszellem részei, melyeket fel lehet használni a közúti autók gyártásánál is. A Forma-1 rajongói azonban valami különlegeset szeretnének. Ők erős és zajos motorokat akarnak, melyeket a világ legjobb pilótái irányítanak. A focisták sem ortopédcipőkben játszanak, csak azért, mert azok népszerűen a mindennapokban, nemde?”

Ecclestone szerint az F1 legnagyobb hibája a túlszabályozottság. „Meg kell változtatni a szabályokat. Az összeset” – hangzott a brit véleménye. Túl komplikáltak, ez pedig egy szórakoztató műfaj. De hogyan is tudnánk szórakoztatni az embereket, amikor a közönség azt sem érti, amit lát? Sokszor még maguk a pilóták sem tudják mit és mit nem tehetnek a pályán. Úgy vélem, néha a szabálykönyvben csak ennyi szerepel: ’Ne versenyezz!’ De néha hagyni kellene, hogy összeakadjanak, és maguk kezeljék a helyzeteket.” Az izgalmak fokozása érdekében Ecclestone két különálló sprintverseny rendezését favorizálja. „A fiatalok figyelme rövidebb ideig tart ki, mint a múltban. Sokkal több értelme lenne a versenyeket kettéosztani. Két 40 perces futam sokkal több érdeklődőt vonzana, mint egy unalmas nagydíj.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: