Egyelőre úgy tűnik, hogy a McLaren vezetésében zajló változások legnagyobb nyertese a kívülről érkező Zak Brown lett, akiről korábban még azt is pletykálták, hogy Bernie Ecclestone helyét foglalhatja majd el a sportág élén. A 45 éves amerikainak komoly felelősség szakadt a nyakába Ron Dennis elmozdítását követően, de sportmarketing terén szerzett tapasztalatai nagy segítségére lehetnek abban, hogy talpra állítsa csapatát. A wokingi alakulat 2013 óta árválkodik névadó szponzor nélkül, a gyenge teljesítmény miatt pedig egyáltalán nem rajongták körbe komoly cégek a gárdát.
Múltjából fakadóan Brownnak a sport gazdasági helyzetére is nagyobb rálátással bír, mint általában kollégái, ezért nem meglepő, hogy ő is szeretne változásokat látni a száguldó cirkuszban. „Jelenleg azt látjuk a Forma-1-ben, hogy a mezőny eleje remekül áll, de ahogyan egyre hátrébb haladunk a rajtrácson, annál rosszabb a csapatok helyzete” – nyilatkozta az amerikai a Financial Timesnak. „Vannak olyan pályáink, melyek nem engedhetik meg maguknak a versenyrendezést, holott remek eseményeket szoktak rendezni rajtuk. Aztán ott vannak a rajongók, akik közül sokan nem tudnak elmenni egy-egy futamra a magas jegyárak miatt. Az a véleményem, hogy újra kellene egyensúlyozni a sportág gazdasági helyzetét, így pedig lehetővé tudjuk tenni, hogy a Forma-1 minden résztvevő számára hasznot tudjon termelni.”
Ami a McLaren autóinak oldalán tátongó üres felületeket illeti, Brown úgy véli, 2017 is status quo lesz majd, noha kisebb támogatók érkezhetnek az alakulathoz. „Én is sokkos állapotba kerülnék, ha nem sikerülne további szponzori bevételre szert tenni 2017-ben” – mondta az üzletember, akinek az az elsődleges célja, hogy az évtized végére ismét világbajnok alakulatot faragjon a McLarenből, noha sok helyen említették a McLaren eladását is. „Ez utóbbiról a részvényesek döntenek… nem lennék meglepve, ha tíz év múlva is McLaren-szerelésben járok majd a nagydíjakra” – tette hozzá az amerikai, aki nemrég úgy fogalmazott, hogy a Forma-1-nek a Super Bowltól kellene tanulnia.