A versenyzők és a rajongók is kíváncsian várják, vajon milyen hatással lesznek a versenyzésre a 2017-es szabálymódosítások. A szakértők szerint több másodpercet gyorsulhatnak az autók: a megnövekedett tapadás miatt különösen a kanyarsebesség nőhet majd meg. Ezt támasztja alá Valtteri Bottas, akit hiába tartanak fő favoritnak Nico Rosberg helyére, nemrég kipróbálta a Williams szimulátorában a jövő évi autó koncepcióját.
„Sokkal gyorsabb a kanyarokban, ez tetszik” – nyilatkozta a finn pilóta a Motorsport.com szakoldal hasábjain. „A nagyobb kanyarsebesség mindig élvezetes: minél több a tapadás és a leszorítóerő, annál jobb. Ez persze kisebb végsebességgel jár az egyenesekben, de ez nem igazán számít.”
De vajon mennyire kell vezetés terén alkalmazkodniuk a pilótáknak? „Személy szerint nem hiszem, hogy túlságosan megváltozna a vezetési stílus” – vélekedett Bottas. „Persze a több tapadással módosul majd néhány ív, és egyes kanyarokat padlógázzal lehet majd venni, de ez nem hiszem, hogy sok mindenen változtatna. Szerintem a legnagyobb kihívást a hosszabb etapok jelentik, hogy életben tartsuk a gumikat.”
A több dobogós helyet is elérő versenyző véleményét arról is kikérték, hogy komolyabb fizikai felkészülést igényelnek-e a jövő évi gépek: „A szimulátorban hasonlónak tűnt a terhelés, de nincs kétségem felőle, hogy nagyobb kihívást fog jelenteni a nagyobb erők miatt. Ugyanakkor a vezetés nehézsége szempontjából nem hiszem, hogy túl nagy lesz a különbség. A téli edzések során mindig meg kell találni az egyensúlyt, a nagyobb G-erők miatt talán most kicsit jobban rá kell gyúrni az izmokra, de nem sokkal jobban, mint eddig” – fogalmazott Bottas.