Michael Schumacher még javában versenyzett, amikor Valentino Rossi először beleülhetett a vörös csodába. 2006 elejét írtunk ekkor, amikor az olasz pilóta három napig nyüstölhette a Ferrari aktuális versenygépét, a 248 F1-et: az első nap hamar a pálya szélén találta magát, a második és harmadik napon viszont mindenkire nagy benyomást tett, amikor előbb egy, majd fél másodperccel maradt el Schumacher aznapi legjobbjától. A hétszeres világbajnok ódákat zengett az olasz motorosról, akiről úgy vélekedett, hogy szinte azonnal versenyképes tudna lenni a Forma-1-ben.
Rossi év végén komolyan elgondozott a kategóriaváltáson, de maradt MotoGP-ben, ahol azóta még két világbajnoki címet gyűjthetett be. Noha legfőképpen a kétkerekűekre koncentrált, továbbra is kacérkodott az autókkal: már 2002-ben megejtette debütálását a WRC-ben, a Wales Ralin, négy évvel később Új-Zélandon, majd 2008-ban ismét Nagy-Britanniában volt ott a mezőnyben. A további ferraris lehetőségek sem maradtak el: Rossi 2008-ban és 2010-ben is tesztelhetett a Scuderiának, s bár többször is valós esély volt arra, hogy az olasz kategóriát vált, maradt a motoroknál.
Édesapja, Graziano Rossi a MotoGp hivatalos oldalának nyilatkozva elmesélte, hogy csak egy hajszálon múlt, hogy fia nem igazolt a száguldó cirkuszba. „Valentino nagyon közel volt ahhoz, hogy átmenjen a Forma-1-be” – mondta a háromszoros világbajnoki futamgyőztes. „Csak egy valami volt a MotoGP-gépekhez hasonlítható: az F1-es autók, ezért bármilyen más kategóriában való indulás visszalépést jelentett volna számára. Valentino azonban visszautasította az ajánlatot ugyanis túl nagy volt a MotoGP iránti szeretete. Ha holnapután még mindig gyorsan akar vezetni, egy raliautóban, egy túraautóban, vagy egy F1-es gépben – képes lesz rá. De csak azután, hogy már nem lesz a világ első számú motorosa.”