Felipe Massa Monzában jelentette be, hogy pontot tesz 2002 óta tartó Formula–1-es karrierje végére – a brazil versenyző akkor úgy nyilatkozott, hogy ez a saját döntése volt: „Az elmúlt hónapokban sokat gondolkodtam a jövőmön, és végül meghoztam a döntést, hogy a szezon végén elhagyom a Formula-1-et. Az élet sok választási lehetőséget kínál, én pedig úgy érzem, számomra ez az a pillanat, mikor mennem kell, és valami másba fognom.”
Csakhogy a hátteret ismerve nagyon úgy tűnik, hogy mindez egy színjáték volt csupán, s a brazil azért vonult vissza, mert nem volt más választása, ahogy azt Mészáros Sándor kollégánk is kifejtette a monzai versenyhétvégén. Bottas helye megkérdőjelezhetetlen volt a csapatnál, a Williams pedig elkötelezte magát amellett, hogy ülést ad a nagy tehetséggel és komoly anyagi háttérrel megáldott Lance Strollnak. Massának tehát nem maradt hely, a Williams pedig érdemeire és a jó viszonyra való tekintettel felajánlotta neki, hogy elegánsan búcsúzzon: nem egy szükségtelenné vált, hanem egy a pályafutását lezártnak tekintő pilótaként.
Most viszont minden megváltozhat: Nico Rosberg visszavonult, s egy-másfél hét sűrű találgatásait követően Valtteri Bottas emelkedett ki a jelöltek közül fő esélyesként. Ha sikerül megegyezni a Williamsszel, a grove-iaknak versenyzőre lesz szüksége Lance Stroll mellé, s bizony a lehetőségek tárháza nem túl széles. Pascal Wehrlein az egyik kézenfekvő jelölt, csakhogy a Stroll-Wehrlein kettős egy ekkora változásokat hozó szezonban kritikusan tapasztalatlannak tűnik, s ha nem akarnak egy Nasr–Gutierrez szintű pilótát szerződtetni, akkor a két idén, nem feltétlenül önszántából visszavonult versenyző marad még potenciális jelöltként.
Persze teljességgel Jenson Button átigazolását sem lehet kizárni, mégis inkább Felipe Massa „marasztalása” tűnik valószínűnek, ami viszont a napnál is világosabbá tenné a visszavonulás tényleges okát. Mégis miféle visszavonulás az, amelyet azonnal meggondol az érintett, amint felszabadul egy ülés a csapatnál, ahonnan könnyek közepette elköszönt? Ha végül ez a forgatókönyv valósul meg, s a 19-es autó jövőre is a mezőny tagja lesz, komoly feladat áll majd a Williams sajtósai előtt…