DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Erről szólt a Renault 2016-os éve

2010 óta először vett részt gyári alakulatként a Renault az F1-es világbajnokságon, a szezon végeztével pedig ügyvezető igazgatójuk értékelte a látottakat.

Nem lehet azt mondani, hogy a Renault ne lenne ambíciózus a jövőt illetően: Nico Hülkenberg révén gyors és tehetséges pilótát igazoltak Jolyon Palmer mellé 2017-re, de két neves szakemberrel is erősítették technikai gárdájukat. Noha teljesítményben nem láthattunk komoly előrelépést, a Renault-motorok által hajtott Red Bull szereplése megmutatta, milyen eredményeket sikerült elérniük idén, üléseik pedig a legkelendőbbek voltak az egész mezőnyben, lévén egy gyári háttérrel rendelkező istállóban mindig ott van a győzelem esélye.

„Már több alkalommal is megneveztük az okait, hogy a Renault miért tért vissza gyári erőkkel a Forma-1-be 2016-ban, de megérik, hogy ismételjék őket: egy saját csapattal a mi kezünkben van a sorsunk, ennek köszönhetően pedig könnyebben tudjuk reklámozni magunkat és az általunk használt technológiát világszerte” – nyilaktozta Cyril Abiteboult évösszegző nyilatkozatában. „2016 az alapok lefektetéséről szólt, hiszen hosszú távon elkötelezettek vagyunk az F1 iránt. Az idei autónk, az R.S. 16-ost nagyon rövid idő alatt öntöttük formába – valójában néhány hét alatt –, így az idei szezonban főként arra fókuszáltunk, hogy növeljük a munkaerő létszámát és a csapat infrastruktúráját, a következő évet, és az utána következő időszakot szem előtt tartva.”



A tavalyi évhez képest a Renault 20%-kal növelte a dolgozói állományt, de jelenleg három területen is, párhuzamosan folynak kiterjesztési projektek. „Ez a munka nem megy végbe rövid idő alatt, így egész szezon alatt érkeztek hozzánk emberek” – mondta a francia. „Egyértelműen az a célunk, hogy minőségi munkaerőt találjunk, de egy bizonyos mennyiségben is kell, hogy érkezzenek szakemberek, annak érdekében, hogy fel tudjuk venni a versenyt a nagycsapatokkal.”

„Létesítmények tekintetében folyamatosan növeljük a helyi CNC-gépek kapacitását, két új eszközzel, külön erre a célra használt épületben. Egy új fényező és felkészítő létesítmény jelenleg is építés alatt áll, a gyárunk főépületét pedig 800 négyzetméterrel szeretnénk növelni annak érdekében, hogy nagyjából minden folyamat egy helyen, Enstone-ban legyen.”

Abiteboul kitért arra is, hogy mit tart csapata legnagyobb eredményének. „Úgy vélem, hogy 2016-ban az erőforrásaink teljesítménye és megbízhatósága terén elért fejlődésünk sikerként könyvelhető el. Mindemellett sikerült hosszútávú beszállítói szerződést kötnünk a Red Bull-lal és a Toro Rossóval, amely a lehető legerősebb jele ennek a fejlődésnek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: