Mi más is lehetne a magazin december-januári duplaszámának fő témája, mint Nico Rosberg, aki öt napon belül megnyerte az F1-es világbajnoki címet, majd pedig nagy meglepetést okozva búcsút is intett a sorozatnak. A lap elemzi a 31 éves német döntésének okait, bemutatja a pilóta karrierjének háttérben ténykedő sikerkovácsait, valamint feleleveníti azokat a több mint tíz évvel ezelőtti emlékeket, amikor Rosberg egy magyar bajnok segítségével tanulta meg a Hungaroring fortélyait.
Van egy rekordlista, amelyet Rosberg a szezon során magasan vezetett, az idény végén azonban sikeresen kihúzta magát róla - a legsikeresebb olyan pilóták listája, akik sohasem nyertek bajnoki címet. Az Autósport és Formula Magazin megválasztotta a 25 legjobb nem bajnok F1-es versenyzőt, akikre annak ellenére is a sport meghatározó alakjaként tekintünk, hogy valamilyen okból sohasem jutottak fel a csúcsra.
És ha már listák, a lap szerkesztősége idén is megszavazta a nemzetközi versenyszezon legjeit. Az AFM oldalain öt top10-es listát találhatnak az olvasók, amelyben nem csak a Formula-1, hanem az autósportok teljes palettájának 2016-os legjobbjait állították rangsorba. Melyek voltak a szezon legizgalmasabb autóversenyei, kik voltak a legjobb pilóták és csapatok, mely idei pillanatok vésődnek be örökre az emlékezetünkbe és milyen botrányok borzolták leginkább a kedélyeket?
A Mercedes harmadik éve mindent visz a Formula-1-ben, de mint tudjuk, a dominancia sohasem tart örökké az autósportban. És nem csak azért, mert a fejlesztési verseny vagy a szabályváltozások időnként átformálják az erőviszonyokat, hanem azért is, mert a nagy sikerekig jutó autógyártók miután elérték a céljaikat, olykor egyszerűen fogják magukat és kiszállnak. A 2016-os szezon végén pedig ennek jegyében több világverő versenycsapat is megszűnt: a Citroen a WTCC-ből, a Volkswagen a WRC-ből, a Le Mans-i 24 órásokat több mint egy évtizede halomszámra nyerő Audi pedig a Hosszútávú világbajnokságból vonult ki. A magazin az alábbi kérdésre keresi a választ: hány év dominancia elég egy gyártónak?
A McLarennél bekövetkezett az, amire senki sem számított: a 36 éve színen lévő Ron Dennis távozott a csapat éléről, ráadásul nem önszántából, hanem a részvényesek döntésének következtében. Az istállót immár Zak Brown irányítja, akire komoly feladat vár, hogy „a régi iskola” utolsó nagy csapatfőnökének helyébe lépjen. A magazin méltóképpen búcsúzik az F1 történetének alakulását döntően befolyásoló Dennistől, akinek tökéletességre, makulátlanságra való törekvése nem csak rengeteg sikert eredményezett, hanem eközben a paddockban is számos vicces anekdotát szült.
További témák a lapból:
- Brazil és Abu Dhabi Nagydíj versenyriport
- Exkluzív: Így fog megújulni a Hungaroring
- Soha nem látott fölény: A Mercedes három sikeréve
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- A másik út: Fizetős és fizetett pilóták
- Petter Solberg, az őszinte világklasszis
- Maratoni küzdelem: Marathónban járt a Gymkhana
- Rossizmus: Újabb népszerű siker a Monza Ralin
- Megjelentek szezon-összefoglaló évkönyveink
- Africa Race 2017 - A kreativitás próbája
- MotoGP: Az ezer bukás szezonja
- Elektromos szuperautót mutatott be a NextEV
- Egy lány és egy autó: Szárá és a BMW X6 M
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.