A 2015-ös szezonban sokan a Hondával tartották egyenértékűnek a Renault erőforrását, idén azonban számottevően sikerült javulniuk. Mivel a motor és az autó teljesítményét nehéz külön értékelni, a lóerőadatok pedig nem nyilvánosak, azt nehéz lenne megmondani, jobb vagy rosszabb volt-e a Renault a Ferrarinál, viszont tény, hogy a motort (TAG Heuer néven) használó egyik csapat, a Red Bull második lett a konstruktőrök versenyében, megelőzve a Scuderiát.
Ugyancsak kimagasló eredményeket sikerült elérni a megbízhatósággal, a tavaly számtalanszor csődöt mondó erőforrásnak nem volt jelentős meghibásodása, ellentétben a Mercedes-hajtáslánccal. A fejlődési ütemet figyelembe véve talán nem olyan meglepő, hogy a Renault rövidesen a legjobb motort akarja szolgáltatni:
„A legnagyobb eredményünk a motor oldalán történt előrelépés volt. Egy olyan szituációból, ahol a teljesítmény és megbízhatóság is szegényes volt, sikerült eljutnunk odáig, hogy miénk a mezőny legmegbízhatóbb erőforrása” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezető igazgatója. Szavait az F1i.com idézi: „Még nem mi rendelkezünk a legtöbb lóerővel, de számos jelentős lépés van tervbe véve, melyeknek köszönhetően tovább javul a csomagunk, és a legerősebb motorrá válhat, akár már 2018-ban.”
Ezt a javulást a Renault egy teljesen újragondolt erőforrással akarja elérni. Frederic Vasseur csapatfőnök egy korábbi nyilatkozatában fejtette ki, a gyártó üres papírlappal vág neki a 2017-es idénynek: „Teljes mértékben, 100 %-ban új erőforrásunk lesz jövőre. A mostani a fejlesztési ciklus végére ért, erre a lépésre van szükségünk, hogy tovább haladjunk előre” – mondta Vasseur, hozzátéve, hogy a tervezésnél nem próbálják meg lemásolni egyik rivális koncepcióját sem.