Noha amikor 2014-ben megkezdték közös ténykedésüket a silverstone-i alakulatnál, Hülkenberg számított a jövő ígéretének, míg a McLarentől kitett Perez a karrierje megmentésének is örült, az évek során kissé megváltozott a közvélemény megítélése a két pilótával kapcsolatban. Első szezonjukban még a német nyerte kettőjük párharcát, a következő kettőben viszont már Perez, ráadásul mindvégig ő volt az, aki a dobogós eredményeket szállította a csapatnak - szám szerint négyet is, miközben Hülkenbergnek még mindig várnia kell erre az áttörésre.
A 29 éves német a következő szezonra a Renault-hoz távozik, és a szintén nagy tehetségnek tartott, de még csekély F1-es rutinnal rendelkező Ocon érkezik a helyére. A Force India helyettes csapatvezetője, Robert Fernley szerint nem csak az istállónak, de a legjobban kemény kihívó mellett teljesítő Pereznek is szüksége van egy erős csapattársra, és reményei szerint a fiatal francia képes lesz majd betölteni ezt az űrt.
„Ők ketten kiváló kombinációt alkottak, hiszen ezáltal képesek voltunk a legtöbbet kihozni Checóból” - mondta az Autosportnak nyilatkozó Fernley Hülkenberg szerepéről. „Ma már ő is úgy vezet, mint egy érett, sokat látott Formula-1-es versenyző. Nyilvánvalóan sokkal könnyebb lenne a helyzetünk, ha megtarthattuk volna Nicót, mint ismert mennyiséget.”
„Jövőre az a célunk, hogy a versenyképességünket ugyanezen a szinten tartsuk, és szerintem Esteban is képes lesz hozni az ehhez szükséges teljesítményt. Ehhez viszont sok munkára lesz szükségünk vele a tél folyamán, hogy teljesen felkészülten érkezhessen meg az első versenyre.”
„A folyamatot a szimulátorral kezdhetjük, hiszen a csapatunk ebből a szempontból remek felszereléssel rendelkezik. Amint elkészül a 2017-es autót tartalmazó szoftver, már bele is fogjuk ültetni. Aztán az első tesztek idejére már képesnek kell lennie ugyanazt megcsinálni a valóságban is, és onnantól kezdhetjük felmérni a teljesítményét.”
A Force India története legjobb eredményével, konstruktőri 4. helyezéssel zárta az idei szezont, ha pedig jövőre is képesek lesznek olyan meglepetésekre, mint a komoly szabályváltozásokat hozó legutóbbi két alkalommal 2009-ben és 2014-ben, akkor ismét ott loholhatnak majd a legerősebb csapatok sarkában.