DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Valóban megterhelő a pilótáknak a 21 versenyes szezon

A 2016-ban második alkalommal az összetett harmadik helyén végző Daniel Ricciardo bevallotta: a szezon végén egyre gyakrabban érezte azt, hogy elemei kezdenek lemerülni.

Bár már 2005-ben is 19 versenyt rendeztek, a sportág mégis 2016-ban jutott el a 21 nagydíjig, mely a Forma-1 66 évre visszanyúló története során a leghosszabb szezonnak bizonyult. Néhány héttel ezelőtt Kimi Raikkönen a rá jellemző stílusban szólt oda azoknak, akik a sok futam miatt panaszkodtak, a szezon végeztével azonban társa, a red bullos Daniel Ricciardo is felszólalt a megterhelő évad ellen. A bajnokságot harmadik helyen záró ausztrálról folyamatosan arcán lévő mosolya miatt nehéz elhinni, hogy elfáradhat, a Red Bull oldalán vezetett blogjában azonban felfedte, bizony neki is vörösen villogott az a bizonyos elem a szezonzáróhoz közeledve.



„Tudtuk, hogy 2016 lesz a valaha volt leghosszabb szezon a maga 21 versenyével, de különösen az utolsó futamokon kezdtük érezni ezt. Brazíliáig remekül osztottam be az energiámat, utána viszont kezdtem érezni a fáradtság jeleit. A több verseny egyrészt jó, másrészt viszont amikor véget ér az európai szezon, és kezdődnek a tengerentúli versenyek, egymás után, távol az otthontól… örülök, hogy véget ért” – mondta Ricciardo, aki szerint saját időbeosztásában külön helye van a pihenésnek és a lemerült akkumulátorok feltöltésének.

„Idővel egyre okosabbá válsz azt illetően, hogy hogyan tudod kezelni a szezon végi fáradtságot, és az én hozzáállásom is megváltozott az évek alatt. Mielőtt megérkeztem volna az F1-be, minden nap edzettem, olyan keményen, ahogyan csak tudtam, de évi 21 versennyel ezt nagyon nehéz megoldani. A szezon előtti időszak az, amikor felkészülsz az előtted álló feladatokra, és akkor keményen is végzem a dolgomat. A szezonközi nyári szünetben aztán van egy különleges edzőtáborom, a hátralévő időben azonban csak vigyázok magamra, elkerülve, hogy túlhajtsam magam.”

„A versenyeket követő hétfők számomra a semmittevésről szólnak, hiszen az újratöltés sokkal fontosabb számomra, mint hogy összetörjünk a nyomás alatt. Ebben az évben Kanada egy héttel Baku előtt volt a naptárban, ez pedig nagyon kemény volt az időzónák miatt, talán az egyik legnehezebb, amin valaha is keresztülmentem. Bár a több verseny egyúttal több mókát is jelent, de nagyon fontos, hogy hogyan kezeled őket” – tette hozzá Ricciardo.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: