DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Öt helyett három másodperc gyorsulás várható

A Pirelli Abu Dhabiban megmutatta a nyilvánosságnak jövő évi, szélesebb abroncsait. A cég véleménye szerint öt szekundum gyorsulás legfeljebb 2015-höz képes következik be.

A jelentősen átírt 2017-es szabályzat kihat a gumikra is: a Pirelli által gyártott abroncsok 25 %-kal lesznek szélesebbek, a teljes jövő évi kínálatot – öt száraz pályás és két esős keveréket – Abu Dhabiban mutatta be a gyártó a nagyközönségnek.



„Szeretnék köszönetet mondani mindegyik csapatnak, melyek segítettek, hogy kifejlesszük új, szélesebb abroncsaikat a 2017-es szezonra keverék autóikkal. Óriási lépéseket tettünk meg azóta, hogy először kipróbáltuk az új gumikat augusztus elején, az eredmények pedig elégedetté tesznek minket” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsportfőnöke. Továbbra is folyik a vita arról, lesz-e az eredeti terveknek megfelelően öt másodperces körönkénti gyorsulás jövőre. Hembery szerint 2016-hoz viszonyítva biztosan nem: „A következő évi autók aerodinamikai fejlődésének köszönhetően a köridők körülbelül öt másodperccel csökkennek 2015-höz képest, és hárommal ehhez az évhez képest.”

A motorsport-igazgató arra is rámutatott, hogy a cég rövidesen már 2018-ra koncentrál: „Az új autók, melyek először februárban gurulnak pályára, több mint 20 százalékkal fognak nagyobb leszorítóerőt generálni. Ez jóval több, mint amit eddig a keverék autókkal tapasztaltunk. Ez a fejlődés pedig folytatódni fog az egész szezon után, ezért munkánk következő fázisának célkeresztjében már 2018 lesz, mikor az autók még gyorsabbak lesznek. Ez a fázis már februárban indul.”

A Pirelli sajtóközleményében további érdekes statisztikákat is közölt az augusztus óta lezajlott eddigi kilenc, Ferrari, Mercedes és Red Bull részvételével folyó tesztről. A három csapat öt különböző pályán – Abu Dhabi, Barcelona, Fiorano, Mugello, Paul Ricard – körözött, és eddig nyolc különböző pilóta, öt állandó versenyző (Vettel, Raikkönen, Rosberg, Wehrlein, Gutierrez), valamint három tesztpilóta (Buemi, Gasly, Fuoco) próbálta ki a széles abroncsokat. Bár a szakértők korábban azt boncolgatták, milyen előnyt kovácsolhat Sebastian Vettel abból, hogy annyiszor ül ő a Ferrariba, ahányszor csak lehet, valójában a 2681 kilométert teljesítő Wehrlein, valamint Gasly is nagyobb teszttávot tett meg nála. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: