A Formula-1-es aerodinamikára és gumikra vonatkozó szabályok radikálisan megváltoznak 2017-ben, és már szinte az unalomig ismételték, hogy ettől körönként öt másodperces javulást várnak. A Williams sokat látott műszaki igazgatója, Pat Symonds inkább négy másodpercre saccolja a gyorsulást, és azt is az csak a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon – máshol jóval kisebb különbség várható.
„A teljesítmény a 2000-es évek közepi autókhoz lesz hasonló. Emlékszünk, hogy a cél öt másodperc volt egy körben, de nem vagyok benne biztos, hogy ez elérhető. A gumik nagy ismeretlent jelentenek, nem igazán tudjuk, hogyan állnak. De ha ésszerű következtetéseket végzünk, azt hiszem, inkább a négy másodperces szintet érjük el” – idézi az ESPN oldala Symondsot.
„Olyan helyen, mint Barcelona, ahol az ilyen típusú autóból sok hozható ki, közelebb leszünk hozzá, de máshol, mint Monzában, ahol alacsonyabbra vesszük a leszorítóerőt, mert a gumik is nagyobb légellenállást generálnak, nem hiszem, hogy ekkora differencia várható. Még a közelében sem lesz.”
Sok szó esik a versenyzőket érő megnövekedett terhelésről is. Symonds évre pontosan belőtte, mi várható: „A többség vezetett már ehhez hasonló autót, pont ez volt 2004-2005 körül. Ha egy tipikus, 200 km/h körüli kanyart hozunk fel példának, akkor ott 30-35 km/h gyorsulásra számíthatunk, ami egy G plusz terhelést jelent. Valóban, ez kicsit nagyobb fizikai hatást jelent, de nem észveszejtő növekedés.”