Bár nem ért célba pályafutása utolsó hazai nagydíján, Felipe Massában alighanem élete végéig megmaradnak az interlagosi célegyenesben történt balesetet követő pillanatok, mikor könnyeivel küszködve visszabaktatott a bokszba, és előbb a lelátók közönsége tapsolta, majd több csapat is kivonult garázsa elé, hogy ugyanígy tegyen.
„Az eső sosem esett túl hevesen, de már a rajtrácsra vezető körön tudtam rögtön, hogy nagy az aquaplaning kockázata, amit meg is erősítettek a futam első körei. A legnagyobb problémát viszont a látási viszonyok okozták. Mindenkit biztosíthatok arról, hogy a mezőny közepén egészen más volt haladni, mint az elején. Az autók annyi vizet vertek fel, hogy szó szerint fal jött létre a permetből, ami különösen a hosszú célegyenesben volt rossz” – ecsetelte a balesetéhez vezető körülményeket Massa a motorsport.com-on vezetett rovatában.
„A köztes gumi gyorsabb volt, egyúttal sokkal kockázatosabb is. Ezt a saját káromon tapasztaltam meg, mikor felúszás miatt elveszítettem az irányítást. Hozzáértem a falhoz, ami nem volt nagy becsapódás, és bíztam is benne, folytathatom a versenyt. Azt hiszem, az első ütközés során defektes lett egy gumim, ugyanis hirtelen balra rántott, és keményen eltaláltam a korlátot.”
„Amikor kiszálltam az autóból, hallottam a közönség hangját, majd egy pályabíró lépett hozzám, és egy brazil zászlót nyújtott át. Köszönetet akartam mondani neki, mikor megláttam a könnyeit. Ez az érzelmes jelenet mélyen megérintett. Aztán, ahogy a boksz felé haladtam, az emberek egyre erősebben kiáltozták a nevem” – folytatta Massa, aki ezután leírja, hogyan fogadták a Mercedes, majd a Ferrari és Williams csapattagjai. „Hihetetlen jelenet volt, személy szerint sosem láttam még ilyet a bokszutcában, egy futam közben. Nem találom a helyes szavakat, melyekkel megköszönhetném mindenkinek, aki odajött, hogy mondjon pár szót, vagy kezet rázzon velem.”
A történetnek azonban folytatása is volt, amely már nem került be a közvetítésbe. „Körülbelül egy órával a futam után felmentem a dobogóra. Hogy miért? Mert végső búcsú nélkül senki sem hagyja el a pályát. És így, egyben óriási kiváltságként, tiszteletem fejeztem ki egy rendkívüli közönség előtt.”