A Mercedes sportigazgatója a minap fedte fel szándékát, hogy már Abu Dhabiban szeretne összeülni a Stratégiai Csoport tagjaival annak érdekében, hogy néhány kulcsfontosságú területen egyszerűsítsék a sportág szabályait. Kollégája, Niki Lauda megerősítette, hogy a sportág túlkomplikált, most pedig az a Bernie Ecclestone akar változást, akinek nemrég még távozásáról pletykáltak. A brit különösen azokat a szabályokat és szigorításokat nehezményezi, melyek megszabják, hogy egy pilóta mit tehet a pályán, és mit nem.
„Összességében megfelelő képet kell mutatnunk” - mondta Ecclestone a Motorsport.com-nak. „Túl sok szabály van, melyekhez ügyvédekre, orvosokra, és Isten tudja, kikre van szükség manapság.” Az üzletember szerint az FIA versenyigazgatója, a szabályok megalkotásáért felelős Charlie Whiting is hajlandó lesz arra, hogy új lapot nyissanak ezen a téren. „Egy régi házat lehetetlen felújítani, ezért jobb, ha földbe döngölöd, és elölről kezded az egészet. Van elég embere rá, nem várhatunk. Mindenképpen meg kell változtatni, hogy ’tilos a versenyzés, bármit teszel, nem szabad’, mert a pilóták folyamatosan azon agyalnak, hogy amit tesznek, az szabályos-e vagy sem. Ez nevetséges.”
„Ha te és én nézzük a versenyt, és a mi döntésünkről van szó, gondolhatod azt is, hogy ez rossz. Erre én azt mondanám, nem látom értelmét annak, amit gondolsz, számomra minden rendben, hiszen pilótáról van szó. Hagyjuk rá. Ha megpróbállak feltartani, rajtad a sor, hogy valahogy elmenj mellettem. Ha viszont balesetbe torkollik az egész, akkor valóban megteheted, hogy ítélkezz felettük.” Nemrég Fernando Alonso és Jenson Button is azt mondta, hogy a mostani szabályok miatt romlott a sportág színvonala. „A világ változik. Persze tekintettel kell lenni azokra az időkre is, amikor ők versenyezni kezdtek. Nincs rá időm, de szeretnék néha régi futamokat nézni.”
Toto Wolff megerősítette Ecclestone szavait: „Én vele vagyok, és biztosan többen egyetértenek velem” - mondta az osztrák a Motorsport.com-nak. „A rajongók számára nagyon bonyolult, hogy ki miért kap büntetést, és miért nem, de a versenybírák és Charlie számára is nagyon nehéz megítélni ezeket az eseteket, így nem könnyű megoldást találni rá. Az biztos, hogy az egyszerűsítés felé kell elmozdulnunk.” Wolff szerint fontos tisztázni a biztonsági kockázattal járó szabályozásokat is, például a fékezés alatti bemozdulást. „A biztonság a legfontosabb, Charlie-nak pedig az a feladata, hogy ezt megvédje. De mindenképpen le kell ülnünk, hogy megbeszéljük, miként tudnánk javítani a show-n és egyszerűsíteni a szabályokat, anélkül, hogy kockáztatnánk a pilóták biztonságát. Ha ezt el tudjuk kezdeni, és jó irányba fogunk haladni, már az is eredménynek számít.”