DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Red Bull még most sem barátkozott meg a V6-osokkal

A hibridéra első két évében a Milton Keynes-iek sokat szenvedtek a motorok miatt, és hiába az idei előrelépés, a csapat nem tud megbékélni velük - Helmut Marko elmondta, miért.

A V6-os hibridek bevezetésekor a Red Bull számtalan problémával találta szemben magát - a meghibásodásokat akkor még elfedték az időszakos sikerek, mint például Daniel Ricciardo három futamgyőzelme. Tavaly azonban már nem volt pardon, az eredmények elmaradása majdnem ahhoz vezetett, hogy a Red Bull szakított a Renault-val, de kapcsolatuk átalakítása után 2016-ban is partnerekként folytatták tovább.



Idén már több dobogós helyezés, és két futamgyőzelem színesítette a Red Bull eredménylistáját, de mindenekelőtt az volt a legfontosabb, hogy a Renault hatalmasat tudott előrelépni megbízhatóság terén. Ennek ellenére a csapat tanácsadója, Helmut Marko úgy vélekedett, továbbra sem szeretik a V6-os erőforrásokat. „Még mindig nem tudtunk megbarátkozni ezzel a technológiával” - nyilatkozta az osztrák az Auto Motor und Sportnak.

„Amellett, hogy piszkosul drága, túl nagy szerepe is van. Ez azt jelenti, hogy nem a pilótán van a hangsúly. Nem hozza lázba a közönséget, és túl csendes. Nem az a szándékunk, hogy olyan prototípusokat gyártsunk, melyek megállják a helyüket a hosszútávú versenyeken, ahogyan a Formula-E-féle elektronikus technológia sem érdekel minket. Ebben a két kategóriában ezeken van a hangsúly, a Forma-1-nek viszont a tiszta versenyzésről kell szólnia.”

Amikor arról kérdezték Markót, hogy a 2017-ben érkező aerodinamikai módosítások kiegyenlíthetik-e a pilóta-autó ellentétet, így válaszolt: „Nem, mert jövőre sem nyerhetsz versenyt egy jó motor nélkül. A szabályok viszont lehetőséget adnak az előrelépésre, akár a legjobb is lehetsz. Persze az aerodinamikának nagyobb szerepe lesz, mint most, és többet fog követelni a pilótáktól. El fogja választani a jókat a legjobbaktól, mi pedig azt reméljük, hogy ugyanolyan lépést tegyünk előre motorok terén, mint ebben az évben” - tette hozzá az osztrák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: