DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Raikkönen sokkal többre lett volna képes

A Ferrari volt a szombati nap fő csalódása. A finn úgy véli, egy jóval erősebb köridőt bukott műszaki gond miatt – pedig így is Vettel előtt végzett, aki felkészült, hogy büntetést kaphat.

A pénteken szabadedzést nyerő Ferrari tempója ígéretesnek tűnt a Mexikói Nagydíjon, az időmérő Q2-es szakaszában Sebastian Vettel csupán 0,2 másodperccel ment rosszabb kört lágy gumikon Lewis Hamiltonnál. A szuperlágy abroncsokon azonban ez a hátrány megháromszorozódott, a két autó pedig csupán a 6-7. rajtkockát szerezte meg – a Mercedesek és Red Bullok mellett még Nico Hülkenberg is megelőzte őket a Force Indiával.

„Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak” – összegezte az időmérőt Vettel. „Szenvedtünk a szuperlágyakon. Nagyon jól teljesítettünk a lágy gumikkal, még gyorsabbak is voltunk, mint szuperlágyon, ami nincs rendben. Nem örülünk az eredménynek.”

A német versenyző Q2-es gyorskörén megzavarta Hamiltont, miközben ő maga saját próbálkozására készült fel. Nem sokkal később le is szúrta csapatát, miért nem értesítették a világbajnok érkezéséről: „Valóban akadályoztam őt, de fogalmam sem volt róla, hogy közeledik. Későn szóltak miatta, de én hibáztam, ha pedig büntetést kapok érte… már nem lehet mit tenni vele.”



Kimi Raikkönen legyőzte csapattársát, ő indul a harmadik rajtsorból, ennél jobban foglalkoztatja azonban egy műszaki probléma, ami gátolta őt a kvalifikáción: „A Q1 a kezdetétől fogva rendben volt, a Q2-ben viszont szenvedtünk kicsit a gumikkal, hogy ott legyenek, ahol akartuk. A közepes egész jól működött, ám az utolsó kanyarokban buktunk kicsit. Azután az első Q3-as köröm egész erős volt, de úgy éreztem, néhány helyen időt veszítek.”

„Ezután jött az a furcsa érzés az utolsó kifutásomon, a motorerővel volt gondunk, mikor az utolsó szettel mentünk, ezért igazán nem is tudtuk használni őket. Úgy érzem, sok plusz idő volt benne, amit sosem sikerült kihozni. Kár, mert kicsit túl lazán vettem az első Q3-as etapom is, így a helyezésünkből nem látszik, mit érhettünk volna el. Sajnálatos, hogy így alakult.”

A Ferrarik a Mercedesekhez hasonlóan lágy gumin startolnak a holnapi nagydíjon, ami bár hosszabb nyitóetapot tesz lehetővé, az első körökben mégis hátráltathatja őket, mivel a körülöttük levő versenyzők mind szuperlágy abroncson kezdenek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: