Egy autó pályára sem gurult a Mexikói Nagydíj időmérő edzésén: Jolyon Palmer nem törte össze látványosan Renault-ját a harmadik szabadedzésen, ennek ellenére – a hírek szerint a rázókövek miatt – az RS16 olyan komolyan megsérült, hogy teljes karosszériacserére szorult, ami több órás munkafolyamat.
A három szabadedzésen egy Mercedes, egy Ferrari, majd egy Red Bull volt a leggyorsabb (Hamilton, Vettel és Verstappen), és bár egy darabig úgy tűnt, a Q1-ben ismét a Ferrari lesz a soros, 1:19.447-tel Lewis Hamilton bizonyult a legjobbnak a Mercedesszel, mögötte Ricciardo, Vettel, Verstappen és Rosberg következett. Az etap meglepetése a 13. időt teljesítő Marcus Ericsson volt, és Pascal Wehrlein is továbbjutott a Manorral. Kiesett viszont Gutierrez, Kvjat, Nsar, Ocon és Grosjean, akinek csapattársa megpördülése miatt kellett visszavennie gyorskörén.
A mezőny többsége lágy, a Red Bullok azonban szuperlágy abroncson hajtottak ki a Q2 első szakaszában, így futotta meg Verstappen 1:18.972-vel a hétvége legjobb körét, másfél tizedet verve Hamiltonra. A Q1-be bejutó versenyzők azon az abroncson rajtolhatnak el vasárnap, mellyel legjobb Q2-es körüket futották, a puhább gumi használatával arra játszott a Red Bull, hogy jobb tapadással rendelkezzen az első körökben. Válaszul a Ferrari kettéosztotta versenyzőit, és Raikkönen is kihajtott szuperlággyal, ám végül ő nem javított ezen az abroncson. Verstappen, Hamilton, Vettel és Ricciardo négyese végzett az élen, az etap elején a német feltartotta a címvédőt, később rádión kérte számon csapatát, miért nem figyelmeztették rá.
Az ötödik Rosberg lemaradása továbbra is jelentős, hat tized volt Hamiltonhoz képest, Nico Hülkenberg az utolsó pillanatokban biztosította a továbbjutást, és hatodikként még Raikkönent is megverte. A két Williamsnek és Sainznak sikerült még a bejutás, mindkét McLaren kiesett a középső fázisban. Az első tízből holnap a két Mercedes és Ferrari indulhat a sárga jelzésű lágy abroncson.
Szinte mindenki két felvezető kört teljesített a Q3 elején, így jelenhettek meg egészen furcsa, 1:40-es eredmények is egyesek neve mellett – első éles körébe aztán Hamilton igazán beleadott, 1:18.704-gyel szökellt az élre, közel négy tizedmásodperccel a két Red Bull elé – Rosberg elsőre csak negyedik időt autózott. A két Ferrari ekkor a hatodik és nyolcadik helyen állt.
Második próbálkozásra a két Red Bull hajszálnyival javított, de a pozíciók nem változtak, Lewis Hamilton pedig 6 ezredmásodperccel elmaradt előző idejétől. A figyelem elsősorban nem rájuk, hanem Nico Rosbergre szegeződött, aki velük ellentétben jelentősen tudott javítani, és a második helyre ugrott fel, miután az edzések és első két kvalifikációs szakasz gyengén alakultak számára.
A Ferrarik azonban csalódást nyújtottak az időmérőn: habár a hétvége korábbi részében úgy tűnt, ezúttal hozhatják a Red Bull szintjét, mindössze a hatodik és hetedik rajthelyet szerezték meg, az ötödik pozíciót gyűjtő Nico Hülkenberget sem tudták maguk mögé gyűrni. Bottas, Massa és Sainz indul még a legjobb tíz közül a Mexikói Nagydíjon.
Az időmérő részletes történései élő közvetítésünkben olvashatók vissza.
Az időmérő edzés eredménye:
Versenyző |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
|
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:18.704 |
- |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:18.958 |
0.254 |
3 |
Max Verstappen |
Red Bull/Renault |
1:19.054 |
0.350 |
4 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1:19.133 |
0.429 |
5 |
Nico Hülkenberg |
Force India/Mercedes |
1:19.330 |
0.626 |
6 |
Kimi Raikkönen |
Ferrari |
1:19.376 |
0.672 |
7 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:19.381 |
0.677 |
8 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1:19.551 |
0.847 |
9 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1:20.032 |
1.328 |
10 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Ferrari |
1:20.378 |
1.674 |
11 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1:20.282 |
1.578 |
12 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1:20.287 |
1.583 |
13 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1:20.673 |
1.969 |
14 |
Kevin Magnussen |
Renault |
1:21.131 |
2.427 |
15 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1:21.536 |
2.832 |
16 |
Pascal Wehrlein |
Manor/Mercedes |
1:21.785 |
3.081 |
17 |
Esteban Gutierrez |
Haas/Ferrari |
1:21.401 |
2.697 |
18 |
Danyiil Kjyat |
Toro Rosso/Ferrari |
1:21.454 |
2.750 |
19 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1:21.692 |
2.988 |
20 |
Esteban Ocon |
Manor/Mercedes |
1:21.881 |
3.177 |
21 |
Romain Grosjean |
Haas/Ferrari |
1:21.916 |
3.212 |
22 |
Jolyon Palmer |
Renault |
- |
- |