DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Élő cikkek

Ez történt a mexikói időmérő edzésen!

Vajon sikerül Monaco óta először megtréfálni a Mercedest, és elhappolni előlük a pole-pozíciót? Nagyobb esély mutatkozik rá, mint az elmúlt hónapokban bármikor - vagy csak altattak a csillagosok?

Kezdődik a Mexikói Nagydíj időmérő edzése, melyen az eddig látottak alapján a Ferrari és a Red Bull is megtréfálhatja a Mercedest. Vajon lehetséges? Egy bő óra múlva kiderül.

Csak 21 autó vesz majd részt a kvalifikáción, Jolyon Palmer Renault-ját ugyanis egy kerékvető kilyukasztotta, így a brit a bokszutcából kezdeti meg a holnapi futamot.

Egy pillanatra tekintsünk ki egy másik szériára: Jonathan Rea megvédte Superbike-bajnoki címét, miután a katari első futamot követően behozhatatlan előnyre tett szert a tabellán.

Egy helyszíni tudósítás szerint a biztonsági öv környékén repedt meg Palmer karosszériája.

A szabadedzések alapján a forgalom komoly szerepet játszhat az időmérőn is - rengeteg feltartás miatti panaszkodást hallhattunk a rádióban.

Mexikóban elég jó a hangulat... 

Keresd a kakukktojást a Force India játékában! Kezdődhetne már az időmérő, mert a twitteresek nagyon unatkoznak... 

Palmer kiesésével csak öt pilóta búcsúzik a Q1-ben, tovább nőnek a tegnap elég biztató formát mutató Manor esélyei a Q2-re.

Kezdődik a Q1, 18 perce van a versenyzőknek arra, hogy a legjobb 16 közé verekedjék be magukat!

Borzasztóan hosszú a mexikói célegyenes, ennek is köszönhetőek az olykor 360, sőt 365 fölé szaladó végsebességek.

Melegítési probléma a Haasnál: egy kör alatt nem lehet optimális állapotra hozni a szuperlágyakat.

A Saubereké az első értelmes kör, majd Kvjat ugrik az élre - szinte mindenki szuperlágyakon a kisebb csapatoknál.

Wehrlein gyorsabb, mint Nasr és Gutierrez, abszolút reális esély van a Q2-re a Manornál.

Jönnek a Force Indiák is első köreikre.

De ez is értékelhetetlen, közben Button össze-vissza csúszkál, de bejön a két Toro Rosso mögé.

Magnussen ment egy kört közepeseken, mindenki más szuperlágyakon köröz.

Most jönnek az élcsapatok, és az első igazán jó körök!

Raikkönen, Vettel, Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Perez, Rosberg, Hülkenberg a sorrend.

Megvan az első érdemi Williams-köridő is, Massa a 8. helyre jön előre. Wehrlein közben már csak a 16. pozícióban, de ismét a pályán a Manor.

A legnagyobb égés a Haast fenyegeti, most is tökutolsó helyen vannak.

Ricciardo hatalmas kört fut, a legjobb középső szektorral bejön másodiknak Raikkönen mögé.

Hamilton is megy még egy kört, a középső szektor lila, és átveszi a vezetést, de csak egy tizeddel van Raikkönen előtt!

A két Sauber, a két Haas és Ocon a kiesők között a hajrá előtt - az időmérőt kihagyó Palmer mellett.

A végsebességek listáját ezúttal is a Williams vezeti: Massa egy tized híján 365 kilométer per órával száguldott.

Gutierrez bejön a 15. helyre, ezzel kiüti Wehrleint, s a kritikus 16. helyre taszítva Kvjatot!

Hoppácska, Ericsson bejön a 12. helyre!

Ezzel Kvjat is kieső, és ez így is marad, hiszen a bokszban az orosz - panaszkodott, hogy nincs elég erő az autóban, ezek szerint nem tudott visszatérni.

Wehrlein, Grosjean, Nasr és Ocon a négy további kieső jelenleg Kvjat és Palmer mellett.

Nasr csak a 19. helyen, Gutierrez pedig megforgott - lehet, hogy ezzel akadályozta riválsait abban, hogy letaszítsák a 16. pozícióból?

Jön Wehrlein és... MEGCSINÁLJA!

Gutierrez, Kvjat, Nasr, Ocon, Grosjean és Palmer nem jut tovább a Q2-be.

Íme, a Q1 végeredménye:

Nem lehet túl nagy öröm ezt látni magad előtt - főleg, ha a csapattársad az! Grosjeannak Gutierrezt kellett elkerülnie...

Bottas egy szettet alaposan szétfékezett...

Elindult a Q2, most néhányan lágyon kezdik meg a körözést.

Csak Verstappen és Ericsson nem jött ki az edzés első perceiben, nagyjából fele-fele a lágyon és a szuperlágyon köröző pilóták aránya.

Aki nem akar szuperlágyon rajtolni, annak a sárga oldalfalú Pirelliken kell beverekednie magát a Q3-ba.

Hamilton a lágy keveréken ezredre megfutja Verstappen "délelőtti" idejét!

Vettel csak bő két tizedre Hamiltontól! Mindketten új lágy keveréken futották a körüket.

A Red Bullok viszont szuperlágyakon - valószínűleg azon akarnak rajtolni, hiszen minden bizonnyal a sárgákon is összejött volna a Q3.

Verstappen az élen, de ő szuperlágyon futotta ezt a kört.

A két Williams kieső helyen, de ők lágyakon próbálkoztak, amit valószínűleg nem tehettek volna meg, rajtuk kívül az eddig használt szuperlágyakon köröző Button, Wehrlein, Magnussen és Ericsson kieső helyen.

Jelenleg Raikkönen az egyetlen versenyző a pályán, aki szuperlágyakon fut egy kört - ha javítani tud lágyas idején, ő a piros oldalfalú Pirelliken startolhat, míg Vettel a sárgákon.

Na most indul a tűzijáték, máris pályán a fél mezőny!

Raikkönen egy szektor után elveszi a gázt, és lassú tempóban halad a pályán. Közben az 5. helyen álló Rosberg is kint az aszfalton.

Még Wehrleint is kiküldték, bár ennek túl sok értelme nincs, neki ugyanis már nincs friss szett szuperlágya...

Rosberg kezdi meg újabb lágyas gyorskörét.

Letelik a Q2, jönnek az utolsó idők!

A két Williams beugrik a tízbe, ahogy Alonso is, kieső a két Force India!

Hülkenberg a hatodik, kitolja Alonsót!

Megvannak a kiesők: Alonso, Perez, Button, Magnussen, Ericsson és Wehrlein.

Itt a Q2 végeredménye, az élen Max Verstappen szuperlágyakon!

Marcus Ericsson elégedett lehet, ez a 15. helyezés erőn felüli teljesítmény volt a részéről - a nyolc Ferrari-motoros autó közül a negyedik legjobb lett a Sauberrel.

A mexikóiak viszont aligha gondolták volna, hogy egyetlen versenyzőjük sem lesz a Q3-ban...

Akkor most hangolódjunk rá a Q3-ra!

Most dől el a legnagyobb kérdés: le lehet-e győzni a Mercedest?

Sainz használt, a többiek friss szuperlágyakon jönnek ki. Senki nem maradt a bokszban.

Az első gyorskörök senkinél nem gyorsak, mindenki két melegítőkörrel operál. Többel valószínűleg nem, mert akkor nem fér bele két próbálkozás.

Hoppá, a Red Bullok nem lazázták el az első kört sem!

1:19,1 és 1:19,2 a két Red Bull ideje.

Hülkenberg 1:19,3-at jön.

Hamilton 1:18,7-tel vezet, Rosberg csak a negyedik helyen a két Red Bull mögött!

A Ferrarik pedig sehol, Kimi a 6., Seb a 8. helyen jelenleg.

Érdekes, hogy Rosberg pont itt szenved, hiszen tavaly megszerezte a pole-t, s itt kezdte meg a hetes győzelmi sorozatát, mely egészen az idei orosz futamig eltartott.

Ez a helyzet az utolsó próbálkozások előtt:

Rosberg egyébként csak másfél tizeddel futott jobbat tavalyi pole-körénél, míg Hamilton több mint hét tizedet vert rá. Meg tudja-e menteni legalább a második helyet magának a német?

Mind a tíz pilóta kint a pályán...

Lassúak a Red Bullok, ebből nem lesz javítás!

Ricciardo javít, de csak harmadik így is. Verstappen második marad.

Rosberg vajon megelőzi-e őket?

Megcsinálja, Rosberg bejön másodiknak!

A nagy várakozás után a Ferrari végül semmit nem produkált: 6-7. helyen Vettel és Raikkönen.

Köszönjük a figyelmet, holnap természetesen a Mexikói Nagydíjról is jelentkezik a Formula élő közvetítése. Hamarosan érkeznek a versenyzők friss nyilatkozatai, maradjatok velünk!