Vasárnap is derült ég alatt lépett akcióba a mezőny Austinban, ahol Lewis Hamilton a rajtrácsra való kihajtás előtt három próbarajtot is elvégzett a bokszutca végén, hogy a lehető legfelkészültebb legyen az éles bevetésre. Ezúttal pedig nem is hibázott a brit úgy, mint Suzukában, és lendületesen elkapva a rajtot meg is őrizte a vezetést az első kanyarig. Mögötte Rosbergnek hátrafelé kellett figyelnie, hiszen a jobban tapadó szuperlágy gumikon Ricciardo bevágott mellé, és a Red Bullnak sikerült is átvennie a második helyet.
Rosberg követte őt Raikkönennel, Verstappennel és Vettellel a nyomában, miközben az első kör nem telt el balesetek nélkül a mezőny hátsóbb régióiban. Hülkenberg és Bottas összeakadtak az 1-es kanyarban: a Williams pilótája defektet kapott és bokszkiállásával a mezőny végére esett vissza jelentős hátránnyal, míg Hülkenberg már nem is tudta folytatni a versenyt. Pár kanyarral később a másik Force India is bajba került, Sergio Perezt ugyanis Danyiil Kvjat pörgette ki, s bár a mexikói nem veszített ezzel túl sokat, a Toro Rosso pilótájának jogosan osztottak ki 10 másodperces időbüntetést.
A bokszkiállások első köréig változatlan maradt az élmezőny sorrendje, és végül nem is számított sokat, hogy az első négyesből ki rajtolt szuperlágy, és ki lágy gumikon, hiszen a Mercedesek és a Red Bullok is letudták első cseréjüket a 8. és a 11. kör között. Az élen ekkor a többség a lágyakra váltott, kivéve Rosberget, aki a közepeseket választotta, de így is közel tudott maradni a harmadik helyen Ricciardóhoz, és okkal remélhette, hogy az utolsó etapban gyorsabb abroncsokon majd elkaphatja a Red Bullt.
Végül nem derült ki, hogy ezen forgatókönyv szerint hogyan alakult volna a verseny, hiszen a kerékcserék második köre során kissé felbolydult az állás azzal, hogy a három élcsapat hat pilótája közül kettő is a kiesés sorsára jutott. Max Verstappen kezdte a sort, de előbb még borzolta egy kicsit csapata idegeit, amikor kommunikációs zűrzavar közepette állt ki a bokszba, szerelői azonban nem várták őt, így a holland rengeteg időt vesztett. Pár körrel később azonban már nem emiatt kellett bosszankodnia, autója ugyanis egy végzetes műszaki hiba következtében lelassult, ezzel pedig búcsút is inthetett a versenyének.
Verstappen nem hajtott el a bokszba, ehelyett csapata tanácsára leparkolta az autót az egyik bukótérben, ahol könnyen a pályán kívülre helyezhető volt a Red Bull. Ám a daru érkezése miatt virtuális biztonsági autót léptettek érvénybe, ami kapóra jött az ekkor egy kerékcserével még adós Mercedesnek, hiszen mindkét pilótájukat ekkor hívták ki, akik így kevesebb időt veszítettek. Rosberg így a második helyre tudott visszajönni Ricciardo elé, az ausztrál pedig joggal dühönghetett a rádióban a tőle a körülmények által elvett lehetőség miatt.
Hamarosan Raikkönen lett a következő kieső - a finn meglepő módon háromkiállásos taktikát kapott, ám utolsó kerékcseréje után amint kiért a bokszból, le is parkolta a Ferrarit, miután csapata közölte vele, hogy a jobb hátsó kereket rosszul rögzítették. A finn visszagurult a bokszutca területére, és ott adta fel a versenyt ez a bosszantó hiba miatt.
Hamilton végig őrizte 5-10 másodperces előnyét csapattársával szemben és kényelmesen nyerte meg az USA Nagydíjat, ami első sikere a még a nyári szünet előtt megrendezett hockenheimi verseny óta. Ezzel hozta a számára kötelezőt a bajnoki csatában, viszont Rosberg is, hiszen neki a második helyezések is bőven elegendőek most már a pontelőnyének megtartásához. Ricciardo lett a harmadik, mögötte az utolsó körökben elővigyázatosságból még egy bokszkiállást megejtő Vettellel.
Az értékes ötödik helyért az utolsó körökben is szoros csatát vívott Sainz, Alonso és Massa - utóbbi kettő össze is koccant, amit vizsgálnak még a verseny után. Alonso végül egy látványos és szoros csatában került Sainz elé, így végül övé lett a 10 pont.
Lewis Hamilton 50. futamgyőzelmével egy különleges klub tagja lett, hiszen csak Michael Schumacher és Alain Prost tudtak eddig eljutni - utóbbit pedig egy újabb sikerrel már be is éri.
Az USA Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:38:12.618 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | +4.520 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | +19.692 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | +43.134 |
5 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | +1:33.953 |
6 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | +1:36.124 |
7 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | +1 kör |
8 | Sergio Pérez | Force India/Mercedes | +1 kör |
9 | Jenson Button | McLaren/Honda | +1 kör |
10 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | +1 kör |
11 | Kevin Magnussen | Renault | +1 kör |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | +1 kör |
13 | Jolyon Palmer | Renault | +1 kör |
14 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | +1 kör |
15 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | +1 kör |
16 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | +1 kör |
17 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | +1 kör |
18 | Esteban Ocon | Manor/Mercedes | +2 kör |
- | Kimi Räikkönen | Ferrari | Kiesett |
- | Max Verstappen | Red Bull/TAG Heuer | Kiesett |
- | Esteban Gutiérrez | Haas/Ferrari | Kiesett |
- | Nico Hülkenberg | Force India/Mercedes | Kiesett |