A mezőny helyi idő szerint délelőtt 10 órakor megkezdte az utolsó tét nélküli gyakorlást Austinban, ahol az égre pillantva azonnal látszott, hogy szombaton is a száraz, napos időjárás lesz jellemző a pálya körül.
A nap installációs körökkel kezdődött, és a nagyok közül még csak Raikkönen és a két Red Bull rendelkezett mért idővel, amikor piros zászló szakította meg a munkát. Pascal Wehrlein az utolsó előtti, 19-es kanyarban csúszott ki és ásta el a kavicságyban a Manort, így minden igyekezete ellenére sem tudott újra elindulni, és a csapata végül az autó lekapcsolására szólította fel. A jármű eltávolítása miatt elég hosszú időre, közel tíz percig állt az edzés, majd amikor újra zöldre váltott a lámpa, a mezőny szinte egyszerre vágott neki a körözésnek.
A legfurcsább délelőttje Carlos Sainznak volt, aki kétszer is defektet kapott az egyórás edzés során: először még a piros zászló érkezése előtt a jobb hátsó, majd később a bal hátsó kerekéből is kiszállt a levegő, így elég szakadozott volt a délelőttje, ráadásul mivel a Toro Rossónál műszaki okokat kezdtek gyanítani a különös jelenség mögött, a spanyolt az utolsó percekben már vissza sem küldték a pályára.
A tabella élén a legtöbb időt a Red Bullok töltötték, és végül az ő kettős elsőségükkel is ért véget a gyakorlás. Max Verstappen a hétvége eddigi legjobb idejével, 1:36,766-tal volt a leggyorsabb, 266 ezredet adva csapattársának, Daniel Ricciardónak.
A Mercedesek az utolsó percekre hagyták gyorskörüket a szuperlágy keveréken, de a várakozásokkal ellentétben nem vették át az első két helyet. Nico Rosberg be sem fejezte menetét, hanem azonnal a bokszba kanyarodott és egy rajtgyakorlatot hajtott végre, míg Hamilton nem tudott javítani, így végül a 4. helyen végzett Kimi Raikkönen miatt. A brit a rossz időzítés miatt bosszankodott a rádióban, hiszen több autó is az útjában állt.
Rosberg végül az ötödik lett a váltóhibára panaszkodó, így a végén már pályára sem lépő Vettellel a nyomában, a három legjobb csapat pilótái tehát így is kisajátították az első hat helyezést. Mögöttük Hülkenberg, Bottas, Button és Alonso jelenléte azt jelezheti, hogy szoros lesz a csata a Force India, a Williams és a McLaren között.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:36.766 | 16 | |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:37.032 | 0.266 | 19 |
3 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:37.284 | 0.518 | 15 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:37.483 | 0.717 | 12 |
5 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:37.784 | 1.018 | 10 |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:37.894 | 1.128 | 8 |
7 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:37.948 | 1.182 | 17 |
8 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:38.188 | 1.422 | 16 |
9 | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:38.212 | 1.446 | 14 |
10 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:38.452 | 1.686 | 13 |
11 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:38.512 | 1.746 | 16 |
12 | Jolyon Palmer | Renault | 1:38.528 | 1.762 | 14 |
13 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:38.607 | 1.841 | 15 |
14 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.691 | 1.925 | 16 |
15 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.710 | 1.944 | 6 |
16 | Esteban Gutiérrez | Haas-Ferrari | 1:38.939 | 2.173 | 13 |
17 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:39.097 | 2.331 | 13 |
18 | Kevin Magnussen | Renault | 1:39.105 | 2.339 | 14 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:39.239 | 2.473 | 14 |
20 | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 1:39.509 | 2.743 | 14 |
21 | Esteban Ocon | Manor-Mercedes | 1:39.771 | 3.005 | 19 |
22 | Pascal Wehrlein | Manor-Mercedes | 1:41.427 | 4.661 | 7 |