Éppen tíz éve, hogy a Ferrari és a Renault harcolt a Forma-1 világbajnoki címéért - akkor a franciák diadalmaskodtak, egy évvel később pedig a maranellóiak, s ahogyan a rombuszos márka egyre inkább kivonta erőit a sportágból, a Scuderia sosem tudott világbajnoki címre törő autót alkotni. 2015-ben mintha új fény jelent meg volna az alagút végén, idén azonban úgy tűnik, mintha tévúton járnának, ezen pedig egyáltalán nem segítenek a vezetőség - konkrétan az elnök Sergio Marchionne - célzásai, a pilóták frusztrációja, és a volt szakemberek véleménye sem.
Ezzel párhuzamosan a Renault ismét felült a száguldó cirkusz szerelvényére, visszatérésük pedig nehezebbre sikeredett a vártnál. Persze könnyen lehet, hogy a 2017-es szabályváltozásoknak köszönhetően ők lesznek azok, akik újfent sikeres gépet hoznak ki a gyárak kapujain, de az egykori főtervező, Gary Anderson úgy gondolja, a Red Bull és a Mercedes elmúlt hét évben tapasztalt sikereitől messze állnak. „Véleményem szerint a siker azt jelenti, ha valaki hosszú ideig tud az élmezőnyben autózni, ami pedig a Ferrarit illeti, ettől még nagyon messze vagyunk” - írta a brit szakember az autosport.com-on vezetett blogjában.
„A Renault jelenleg nem teljes csapat, minden erősségük Enstone egykori dicső napjaiból származnak. Nagyon sok mindent kell még tanulniuk arról, hogy hogyan illenek össze a dolgok, és úgy tűnik, hatalmi harcok is folynak a háttérben. A menedzsment tagjai is csak alkalmazottak, és azért küzdenek, hogy észrevegyék őket. Időbe telik, amíg sikerül keresztülverekedniük magukat ezen a folyamaton, és néhány kemény döntés is áll előttük. Egyelőre nem látom, hogy ki fogja meghozni ezeket a döntéseket, mert azok, akiknek kellene, azok szenvednének a következményektől is” - tette hozzá Anderson.