Az utóbbi hetekben felmerülő pletyka igaznak bizonyult és Nico Hülkenberg megegyezett a Renault-val - 2017-től a francia gyári csapatnál versenyez. A pilóta szerint egy álma vált valóra azzal, hogy ilyen istállónál vezethet és nagyon boldog, hogy a Force India elengedte - de miért ő volt a jó választás a csapat szempontjából?
Rövidre zárhatnánk ezt akár annyival is, hogy mert nem volt más, de persze ennyire azért nem egyszerű a válasz. A Renault egy szétesett csapatot vett át télen, amelyet a gyári háttérrel, komoly anyagi forrással próbál újra versenyképessé tenni és bár jelek látszanak, nagyon nehéz a megfelelő embereket leigazolni egy ilyen helyzetből kimászni igyekvő istállóhoz. A megítélés egyelőre kettős: egyrészt egy jelenleg gyenge autóról, épülő csapatról van szó, másrészt viszont a rengeteg pénz és a 2017-es szabályváltozások miatt jó eséllyel hamar ott lehetnek az élcsapatok között-mögött.
Sztárpilóta azonban ezt az utat nem választja, hiszen ha van olyan lehetősége, amely azonnali győzelmi esélyekkel kecsegtet, nem fog egy többéves projektet választani. Az elérhető "másodvonalas", nem élcsapatnál versenyző, de rendkívül tehetséges és már bizonyított pilóták piaca nagyjából a Hülkenberg-Perez-Bottas-Grosjean sorból állt ebben az évben, közülük minimum hármat meg is környékezett az istálló.
Szóval hogy miért Hülkenberg? Talán benne van a legnagyobb potenciál a felsoroltak közül, már ami a nyers tempót illeti. Újoncként lett a GP2 bajnoka, amilyen sorozatban indult, azt megnyerte, idevehetjük még a Le Mans-i 24 órás versenyt is, igaz, a Formula-1-ben még dobogóra sem tudott állni sose. Benne azonban sokan látnak valami különlegeset, olyan képességeket, amelyek nincsenek meg a rendkívül stabil és megbízható Bottasban vagy Perezben - benne megvan az a potenciál, ami csak a legjobbakban.
Hogy ez kijön-e belőle, hogy képes lesz-e stabil, kiegyensúlyozott vezére lenni egy gyári csapatnak, az más kérdés, de mikor, ha nem most - 29 éves, több, mint száz Formula-1-es futamon indult, itt az ideje eredményeket gyártani. Ideális házasságnak tűnik ez a kapcsolat, hiszen két rendkívül motivált fél találkozik, akik tulajdonképpen egymás legjobb opciói voltak ebben a helyzetben. Egy kérdés azért maradt még: a Renault-nál korábban arról beszéltek, hogy a saját Vettelüket szeretnék megtalálni. Lehet ez Hülkenberg, vagy ő lesz Mark Webber mondjuk Esteban Ocon mellett?...