Christian Horner nemrég hosszasan ecsetelte, hogy miért nem lenne helyes Bahreinibe vinni az egyik előszezoni tesztelést - a Mercedes ugyanis amellett érvelt, hogy az új abroncsokat az európainál melegebb éghajlaton is kell próbálni. Most ismét a brackley-i alakulaton a sor, hogy megvédje igazát, ezúttal a technikai igazgató Paddy Lowe-on volt a sor, hogy felhívja a csapatok figyelmét. „Az egész arról szól, hogy támogassuk a Pirelli kérését, azaz hogy elkerüljük a kockázatot az első versenyen, ahol meleg lesz, ez pedig egyértelmű kockázatokat hordoz magában” - idézte a szakembert a Motorsport.com.
„Mindannyian láttuk, hogy mi történt Indianapolisban, 2005-ben” - utalt Lowe a hat autós versenyt hozó, és Michelin-botránnyal tarkított hétvégére. „Nem szabad elfelejtenünk, hogy show-t kell produkálnunk, és 300 km/h felett kell hajtanunk bizonyos számú abroncson. Ez egyáltalán nem elhanyagolható kockázat, muszáj foglalkoznunk vele. Ezért támogatjuk különösen ezt a kérést. Ha a rossz keveréket választjuk, akkor hat-hét kiállást fogunk teljesíteni egy versenyen, de nem lenne hozzá gumink.”
A Williams technikai igazgatója a Red Bullhoz hasonlóan ellenzi a közel-keleti teszt fontosságát, természetesen a magas költségek miatt. „Akárhogyan is nézzük, legalább 300 ezer fontról (kb. 120 millió forint) beszélünk, maximum pedig 500 ezerről (kb. 200 millió forint), és az igazság valahol a kettő között rejlik” - nyilatkozta a szakember. „Egy olyan csapatnak, mint a Mercedes, biztosan van tartaléka a költségvetésben. Egy olyan gárdának viszont, mint a Williams, ez komoly részét teszi ki a büdzsének.”
Ha a csapatok beleegyeznének is, Symonds megkérdőjelezi, hogy ez esetben Bahrein lenne-e a legmegfelelőbb választás. „Ez nem túl jó hely a tesztelésre. Sokan emlékeznek rá, hogy néhány évvel ezelőtt teszteltünk itt, melyet homokvihar zavart meg. A 2014-es teszt első néhány órája azzal telt, hogy feltakarítsák a pályát. Ha elfogadjuk, hogy az Ausztráliába tartó úton megállunk valahol, akkor Abu Dhabi, vagy Malajzia sokkal jobb lenne.”
A Pirelli és a csapatok vasárnap fognak tárgyalni az ügyről - Mario Isola, a Pirelli technikai igazgatója november végére a logisztikai lépések miatt tudni akarja a döntést. „Bahreinben tesztelni tudjuk a közepes, a lágy és szuperlágy gumikat, de talán bővebben megismerhetjük az ultralágyak működését is. Abu Dhabiban a közepes túl kemény, így a kemény keveréket ki is lehet húzni, ezért esett a választásunk Bahreinre. Malajzia is rendben lenne, de ott túl nagy az eső esélye” - tette hozzá az olasz.