DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Megfelelt-e a biztonság Magnussen tüzénél?

Alexander Wurz szerint az nem helyes, hogy egy szerelő rövidnadrágban állt neki tüzet oltani pénteken Sepangban, viszont a halo még bőven elfért volna Magnussen feje felett, elvégre csak tizedeket veszített volna a kiszállással.

Noha a látványos és hosszas oltási folyamat ellenére különösebb dráma nélkül ért véget a Malajziai Nagydíjon a Renault garázsa előtt kigyulladt versenyautó története, az eset még sokáig beszédtémát jelentett a mezőnyben. Az érintett Kevin Magnussen örült, hogy nem volt halo-fejvédőelem az autójára kapcsolva, hiszen azzal szerinte nehezebben tudott volna kiszállni, és véleményét osztotta Fernando Alonso is, aki úgy látja, különösen az alacsonyabb versenyzőket részesíti hátrányban az eszköz.

magnussen-renault



A GPDA elnöke, a biztonság mellett kampányoló Wurz szerint azonban felesleges ekkora felhajtást keríteni a halo akadályozó szerepe körül, hiszen alig mérhetően lassítja csak a kiszállást, miközben ruházata közel egy percig ellen tudna állni a lángoknak.

„Talán 0,5 másodperccel több időt vett neki igénybe, hogy kiszálljon. Mindezt egy olyan tűzálló overallban, amely 50 másodpercig képes védelmet nyújtani rendes tűzben” - érvelt Wurz a SkySportsnak.

„Ezen az alapon tíz évvel ezelőtt talán a pilótafülke magasítását, a fejtámlát is elvethettük volna, hiszen ha a negatívumokat nézzük, a vállak mozgatásával lehet csak kibújni alóla, ami megint csak igényel egy tizedmásodpercet.”

„Szerencsére most nem volt sürgető, hogy elhagyja az autót. És ismétlem, hogy egyébként is különféle tűzvédelmi rétegeket viselnek a pilóták.”

Az osztrák ehelyett inkább egy másik körülmény miatt aggódott, hiszen az autót oltó Renault-személyzet tagjainak egyike bármiféle tűzvédelmi ruházat nélkül érkezett meg poroltóval az autóhoz - amióta ugyanis betiltották a futamközi tankolást, az üzemanyagtöltés folyamata is lassabb lett, és a szerelőknek már nem kötelező a biztonsági szerelés.

„Tudom, hogy a pénteki napokon, amikor a tankolás még a garázsban történik, a szerelők nem feltétlenül viselnek tűzálló ruhát. De egy valakinek mindig kellene” - hívta fel rá a figyelmet Wurz. „Most a Renault-nál is volt egy ilyen személy, ám aztán részt vett az oltásban egy bátor szerelő is, aki nem viselt védőöltözetet. Tudom, hogy mennyire akarnak segíteni, hiszen az autóra a saját gyerekükként tekintenek, ám biztonsági okokból hátra kellett volna lépnie.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: