DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

Ezért nem volt Multi-333 a Red Bullnál

Amikor Sepangban a Red Bull két autója csatázott az élen, sokakban felsejlettek a három évvel ezelőtti történések az elhíresült csapatutasítással. Christian Horner elárulta, ezúttal más elvek szerint döntött.

Nehéz elfelejteni a 2013-as Malajziai Nagydíj hajrájának drámai fordulatát, amikor a Red Bull „Multi-21” utasítással jelezte versenyzőinek, hogy a 2-es autót vezető Mark Webber és az 1-esben ülő Sebastian Vettel pozíciócsere nélkül fussanak be a célba - amit a német végül megszegett, és elcsente a győzelmet csapattársa elől.

Webber is nagyon jól emlékezett a történtekre, amikor az idei verseny végén ő ment fel a dobogóra interjút készíteni a pilótákkal, hiszen első megjegyzésében el is sütötte: „Egy ponton azt hittem, hogy lesz egy Multi-33, mivel elég szorosan alakult a vége” - utalt ezzel egyúttal arra is, hogy Daniel Ricciardo és Max Verstappen rajtszámai (3 és 33) mellett kicsit zavaros is lett volna a múltkori elvek mentén kódolni a csapatutasítást.

verstappen-ricciardo



Christian Horner viszont ezúttal jobban bízott abban, hogy pilótái nem fognak baljóslatú manőverekbe belemenni egymással szemben, ezért nem nyúlt bele pilótáik harcába - akkor sem, amikor még a 2. helyért vívtak látványos csatát, és később sem, amikor Lewis Hamilton kiesésével ez hirtelen a győzelemért folyó küzdelemmé emelkedett.

„Egyértelmű volt, hogy Max már elmegy a verseny végéig a kemény keverékeken. A korábban cserélő Daniellel még egyeztettünk arról, hogy el tudna-e jutni azokkal a gumikkal a leintésig, de kezdetben igent mondott erre” - árulta el a Motorsportnak. „Szóval azon a ponton ténylegesen a helyezésért harcoltak egymással, ezért nem is avatkoztunk közbe. Annyit mondtunk nekik, hogy szabadon harcolhatnak, ha tisztelik egymást. Tudtuk, hogy Lewis még ki fog állni a bokszba, és új gumikkal könnyedén keresztülmegy rajtunk. Szóval tisztában voltunk vele, hogy ha mögénk is érkezik vissza, azzal sem érünk el túl sokat.”

Arra a kérdésre, hogy Hamilton kiesése után változtatott-e értékrendjén, Horner rávágta: „Nem. De a történtek után ismét mérlegeltem. Mindkettőjük versenymérnökét arról tájékoztattam, hogy szabadon harcolhatnak, de a 43 pontot kell szem előtt tartaniuk. A mi szempontunkból ez volt a helyes döntés. Mindketten ugyanolyan motorvezérlést használtak, szóval egyikük sem részesült előnyben.”

„Persze Max is mindent beleadott, hiszen szerette volna megnyerni a versenyt. A döntő pillanat számunkra az volt, amikor az 5-ös és 6-os kanyarban egymás mellett haladtak. Az szép, de tisztességes csata volt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: