DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hogyan lehet bajnok a Mercedes már Sepangban?

Hat futammal a vége előtt a szezonzáró még nagyon távolinak tűnik, de a Mercedesnek jó eséllyel már az előttünk álló hétvégén is lesz oka ünnepelni, méghozzá félig hazai pályáján.

Németország és Nagy-Britannia mellett Malajziára tekintenek a címvédők „harmadik hazai pályájukként”, köszönhetően főszponzoruknak, a Petronas olajvállalatnak, amelynek kedvéért a hétvégét megelőző napok rengeteg sajtóeseménnyel telnek a pilótáik számára. Ezúttal ráadásul a futam után még nagyobb lehet körülöttük a felhajtás, hiszen a Malajziai Nagydíjon akár a konstruktőri bajnoki címet is megszerezhetik.

mercedes-rosberg



Ez lenne a Mercedes zsinórban harmadik konstruktőri címe, amelynek megszerzése persze már jó ideje nem is volt kérdéses, látva újabb domináns szezonjukat. Míg 2015-ben négy, 2014-ben pedig három futammal az évad vége előtt tettek szert beérhetetlen pontelőnyre, addig idén ez már öt versennyel a szezon zárása előtt megtörténhet - mindezt annak dacára, hogy jóval kevesebb kettős győzelmet gyűjtöttek, mint az előző két évben, cserébe azonban idén még csak egyszer engedték át a diadalt más csapat számára, ellenben a korábbi évek háromjával.

De nézzük azt a bizonyos matekot! Ahhoz, hogy a Mercedes a sepangi leintést követően ismét bajnoknak mondhassa magát, öt kettős győzelemnek megfelelő előnnyel, azaz 215 ponttal kell vezetniük legközelebbi riválisuk előtt. Előnyük pedig már jelenleg is 222 pont a Red Bull-lal, 237 pedig a Ferrarival szemben, így még akár az is belefér nekik, hogy pontokat veszítsenek hozzájuk képest.

Két forgatókönyv létezik tehát arra, hogy a Malajziai Nagydíj hétvégéjén még ne legyen bajnokavatás: vagy a Red Bullnak kell legalább 8 ponttal többet szereznie az Ezüstnyilaknál, vagy a Ferrarinak kell legalább 23 ponttal túlszárnyalnia őket. Egyik sem tűnik valami könnyen kivitelezhető feladatnak, már csak azért sem, mert 2016 során eddig egy kivételtől eltekintve minden hétvégén a Mercedes gyűjtötte a legtöbb pontot. Az az egyetlen alkalom, amikor teljesült a feltétel, persze a Spanyol Nagydíj volt, ahol két autójuk az élen állva ütközött össze az első körben... A riválisok bízhatnának valami hasonlóban, ám afelől nekik sincs kétségük, hogy ezzel is csak a Mercedes ünneplésének elodázását lehetne elérni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: