A Mercedes nem csupán a legerősebb motorral, hanem a Formula-1-es mezőny legjobb karosszériájával is rendelkezik, amelynek egyik fontos okát a német Auto Motor und Sport lap értesülései szerint sikerült megfejteni. Mint a sportágban annyiszor különféle csapatoknak, a stuttgartiaknak most is sikerült egy kiskaput találniuk, amely a betű szerinti szabályok ellen nem vét, mégis ellentétes azok szellemiségével.
A hidraulikus borulásgátlót és hasmagasság-szabályzót az aktív felfüggesztéshez és a 2014-ben nagy vitát generáló, első és hátsó tengelyeket összekötő FRIC-rendszerhez hasonlítják. Az új megoldás működésében fontos szerepet játszik az autók karosszériájának elején található lépcsőfok, amelyre még emlékezhetünk néhány évvel ezelőttről (a képen a 2012-es Mercedes). Ez az ugrás ma is megtalálható az autók szénszálas monocoque-jában, de esztétikai okokból a borítás befedi őket. A Mercedes ebben az üregben helyezte az új rendszert.
A rivális csapatok a lemásolás helyett az FIA-val karöltve azon dolgoznak, hogy bezárják az előírásokban levő kiskaput, és 2017-ben már egy istálló se profitálhasson a leleményes értelmezésből. Az AMuS szerint a monzai hétvégét követő technikai találkozón fel is merült a kérdés. A nemzetközi szövetség is hajlik a betiltásra, de a jövő évi szabályok átírásához az összes csapat beleegyezésére szükség lesz, köztük a Mercedesére.